Aproximativ 15% din numărul accidentelor care au loc pe drumurile naţionale sau pe autostradă se produc din cauza oboselii şoferilor, care adorm la volan şi părăsesc carosabilul.
Pentru a reduce numărul acestor accidente constructorii auto au introdus tehnologia Lane Assist. Lane Assist este destinat să abordeze schimbările accidentale de benzi pe drumurile naţionale şi pe autostrăzi.
Această tehnologie se găseşte la mai mulţi producători auto sub denumiri diferite. Sistemul funcţionează de asemenea diferit, în funcţie de preţul maşinii. Pe automobilele mai accesibile ca preţ, sistemul nu face decât să avertizeze şoferul, care a adormit la volan sau care a depăşit banda de circulaţie, prin semnale luminoase, audio sau prin vibraţii.
Pe maşinile mai scumpe, tehnologia este mai performantă. Atunci când se detectează depăşirea benzii de circulatie, sistemul repune automat maşina pe banda normală fără ca şoferul să intervină.
Acest lucru este posibil datorită unor camere care sunt montate în partea de sus a parbrizului şi care monitorizeaza viteza de deplasare şi marcajul de pe şosea. Dacă şoferul utilizează semnalizatoarele de direcţie pentru a schimba în mod voit sensul, sistemul Lane Assist se dezactivează.
Primul astfel de sistem a fost introdus de Mercedes-Benz pe tirul Actros la sfârşitul anilor ’90. La începutul anilor 2000, Lane Assist se găsea pe maşinile mai multor producători precum Citroen, Nissan, Honda, Toyota şi BMW.

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/Al4DnNkZUeA&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/Al4DnNkZUeA&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>
SURSA: Autoevolution