Ratingul pe termen lung al Renault, revizuit în creştere de către Fitch

Agenţia de evaluare financiară Fitch a revizuit în creştere ratingul pe termen lung al Renault, de la „BB” la „BB plus”, perspectiva atribuită fiind stabilă. Îmbunătăţirea reflectă întărirea profitabilităţii Renault şi a flexibilităţii bilanţului, în urma actualizării planului său strategic, transmit reprezentanţii Fitch.

Oferta publică iniţială (IPO) la viitoarea divizie de automobile electrice a Renault, denumită Ampere, şi potenţiala vânzare de acţiuni Nissan vor furniza o rezervă de numerar care va fi direcţionată în principla către necesităţile interne de investiţii pentru tranziţia rapidă spre electrificare, potrivit Fitch.

Agenţia de evaluare vede strategia de alocare a numerarului ca fiind conservativă, reprezentând principalul motiv al revizuirii ratingului.

Marja de profit a diviziei auto a Renault s-a situat la 3% la finalul lui 2022, depăşind estimările. Îmbunătăţirea a fost determinată de nivelul preţurilor şi mixul de produse, în urma noilor lansări pe segmentul C, care au fost mai profitabile decât actuala linie de produse a Renault.

Influenţa Dacia pentru afacerile Renault

În 2023, evoluţia preţurilor va fi mai dificilă, mai ales pe piaţa europeană, sunt de părere specialiştii Fitch, însă reducerea uşoară a preţurilor materiilor prime şi îmbunătăţirea condiţiilor din lanţurile de aprovizionare ar trebui să compenseze inflaţia ridicată şi slăbirea încrederii consumatorilor. Fitch estimează o marjă de profit a diviziei auto a Renault la 4%.

Pe o bază de sine stătătoare, Renault este o companie mai mică decât General Motors (rating „BBB minus”, cu perspectivă pozitivă), Ford (rating „BB plus”, cu perspectivă pozitivă) şi Hyundai (rating „BBB plus”, cu perspectivă stabilă), dar alianţa Renault cu Nissan şi Mitsubishi Motors îi oferă capacitatea de a realiza economii de scară substanţiale şi reduceri de costuri.

Poziţionarea brandului Renault este moderat mai slabă decât a producătorilor auto din SUA. Totuşi, analiştii Fitch sunt de părere că poziţia Renault ar trebui să încorporeze Dacia, care, chiar dacă nu are un brand de valoare ridicată şi o cotă importantă de piaţă, îmbunătăţeşte diversificare geografică şi de produse, având o contribuţie viabilă la profitabilitatea grupului.

Luca de Meo: Am revenit în joc, gata să zburăm şi să concurăm

Săptămâna trecută, Renault a anunţat că va acorda dividende, pentru prima dată în ultimii patru ani, în urma îmbunătăţirii câştigurilor şi a marjei operaţionale.

Deşi compania a revenit pe pierderi ca efect al retragerii sale din Rusia, în 2022 marja operaţională a grupului s-a dublat faţă de 2021, la 5,6%, în urma concentrării pe lansările de noi vehicule electrice şi a unor discounturi mai reduse.

„Am ieşit din situaţia de urgenţă şi am revenit în joc, gata să zburăm şi să concurăm”, spune directorul general al Renault, Luca de Meo.

Mediul rămâne dificil pentru industria auto în 2023, în special în privinţa aprovizionării şi a logisticii, a adăugat acesta, după raportarea rezultatelor anuale.

În acest an, Renault are ca obiectiv o marjă operaţională a grupului de 6% sau mai mult, peste estimările analiştilor, de 5,5%.