Compania şi-a majorat numărul angajaţilor în centrele din Cluj-Napoca, Iaşi şi Bucureşti la 340 de salariaţi, cu 33% mai mult decât în ianuarie 2011. În primele săptămâni din acest an, Endava a mai recrutat 50 de angajaţi, iar pentru întreg anul estimează o dublare a numărului de salariaţi din România, la peste 750 de persoane.

“Ţinând cont de semnalele pozitive care vin dinspre companiile IT cu prezență în România, referitor la rezultate financiare şi majorarea numărului de angajaţi, putem spune că întreg sectorul IT a consemnat în 2011 una dintre cele mai bune evoluţii la nivelul întregii economii.  Domeniul va continua să crească şi în acest an deoarece este complementar programelor de austeritate desfăşurate de companii, fiind cel mai bun şi mai fidel partener în eficientizarea activităţilor atunci când resursele sunt limitate”, a declarat Marian Popa, Managing Director Endava pentru regiunea Europei Centrale şi de Est.
 
De altfel, reprezentantul Endava apreciază că România are potenţial pentru a transforma sectorul IT într-o economie dominantă în următorii 20 de ani. Printre principalele probleme cu care se confruntă companiile din domeniu se numără aprecierea accelerată a costurilor, desincronizarea între necesitatea industriei şi absolvenţii de profil, precum şi lipsa unei asociaţii unice a companiilor de IT.

“Până în momentul de faţă externalizarea serviciilor IT se referă în special la piaţa externă, însă de curând a apărut şi externalizarea pe plan intern. Piaţa este în creştere şi se consolidează, dar vor mai trece câţiva ani până când oferta va putea fi furnizată la scară mare şi de companii pur româneşti”, a adăugat Marian Popa.

Printre companiile locale care au început externalizarea serviciilor IT se numără cele din domeniul telecom, financiar, dar şi cele din sectorul energetic, cu atât mai mult cu cât externalizarea serviciilor IT își arată beneficiile mai pregnant în cazul companiilor de dimensiuni mari. De altfel, în 2011, Endava a livrat proiecte de dezvoltare software pentru instituţiile bancare din top 5 din România.

Vânzările către clienţi locali au reprezentat anul trecut aproximativ 25% din cifra de afaceri realizată de Endava în România, respectiv 2,3 mil. euro. Diferența de 75% din afacerile anuale a fost realizată din proiecte pentru clienţi externi, în principal din Marea Britanie şi Statele Unite.

Cele mai căutate servicii IT pe plan local sunt cele de implementare a unor soluții de business process management orientate pe automatizarea operaţiunilor, în principal ERP-uri şi CRM-uri, iar în ultima perioadă, companiile româneşti sunt interesate de soluţii de document management.