Aeroporturile locale din România au înregistrat în vara anului 2022 în jur de 6,7 milioane de pasageri, ceea ce înseamnă o scădere de 2,6% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2019. Acesta este anul de referinţă pentru industria aviatică, au arătat datele Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Revenirea la numărul de pasageri din anul 2019 este aşteptat să fie atins abia anul viitor

Cu toate că anul 2022 a fost unul foarte aglomerat pentru aeroporturile locale din țară, cât şi pentru cele europene, revenirea la numărul de pasageri din anul 2019 este aşteptat să fie atins abia anul viitor.

Vara anului 2022 a fost una plină de provocări pentru industria aviatică europeană, ținând cont de faptul că mulţi dintre angajaţii companiilor aeriene şi de handling au fost fie demiși din funcțiile lor, fie au migrat către alte industrii. Mai mult decât atât, la această criză de cadre se adaugă şi cererea foarte mare din acest an, având în vedere că pasagerii au putut călători fără restricţii după doi ani de pandemie, în care au stat mai mult acasă.

Aeroportul Otopeni a înregistrat în vara anului 2022 aproximativ 4 milioane de pasageri

Toate aceste aspecte au dus către anulări de curse, la întârzieri masive şi, nu în ultimul rând, la bagaje pierdute.

Cel mai mare aeroport din România, Aeroportul Internațional Henri Conadă din Otopeni, a înregistrat în vara acestui an în jur de 4 milioane de pasageri, fiind urmat de terminalul din Cluj, care a avut aproape 900.000 de pasageri în doar trei luni.

Peste 150 de curse au fost întârziate și anulate într-o singură săptămână pe Aeroportul Otopeni

În intervalul 6 – 12 octombrie 2022, pe Aeroportul “Henri Coandă”, 152 zboruri, aterizări și decolări, au înregistrat întârzieri mai mari de 60 minute. Cele mai multe zboruri cu întârzieri de peste o oră s-au înregistrat la Wizz Air.

În intervalul 6 – 12 octombrie 2022, pe Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București, 152 zboruri (aterizări și decolări) au înregistrat întârzieri mai mari de 60 minute, anunță Compania Națională Aeroporturi București.

Dintre acestea, mai mult de jumătate, respectiv 103, au avut drept cauză întârzierea sau rotația echipajelor sau aeronavelor.

Cele mai multe zboruri cu întârzieri de peste o oră s-au înregistrat, în ordine, la principalii operatori de pe aeroport, respectiv Wizz Air (99 zboruri), Ryan Air (19), Tarom (13 de zboruri).

În același interval de referință, au fost anulate 12 zboruri.

În intervalul 6 – 12 octombrie 2022, pe AIHCB au fost operate 2028 zboruri, dintre care 1817 regulate.