Mol, Orkla Foods şi, în prezent, Fabryo Corporation. Din 2001, Aliz Kosza conduce, pe rånd, operaţiunile acestor companii  în Romånia.

A trecut, astfel, de la o extremă la alta: a învăţat totul despre petrol, a deprins reţeta businessurilor din industria alimentară, iar, acum, este aproape să afle secretul vopselelor. Nu-i este greu, pentru că, timp de 13 ani, a lucrat în turism, un domeniu care a pregătit-o să facă faţă oricărei provocări. „Acei ani au fost o şcoală extraordinară. Au fost mai importanţi decåt dacă aş fi absolvit 100 de universităţi, pentru că am lucrat cu oameni, cu foarte multe personalităţi, turişti dintr-o lume la care noi aspirăm“, le-a spus Aliz Kosza reporterilor Capital TV. În acea perioadă, a realizat că trebuie să-şi schimbe modul de a gåndi. „În paşaport se scriau şi profesiile pe vremea aceea. Erau nişte fişe speciale care se completau, şi scriai că este şomer şi venea la schi în Poiana Braşov. Normal că te minunai“, explică ea. Asta a determinat-o să ia cåteva decizii importante. În primul rånd, a ales cariera în detrimentul vieţii de familie. „Am luat o decizie în cinci minute. Am plecat în domeniul privat pe postul de merchandiser de materiale promoţionale la o companie de ţigarete“, îşi aminteşte Aliz Kosza. Apoi, a lucrat la mai multe companii multinaţionale importante: Procter & Gamble, Nestlé, Gillette, Johnson & Johnson şi Kraft Jacobs Suchard Romånia. „Din 1992, nu am stat mai mult de trei ani într-o companie şi, pe parcursul celor trei ani, am schimbat poziţiile în cadrul companiei foarte des, pentru că mă mutau ori pe orizontală ori urcam ierarhic şi primeam responsabilităţi suplimentare. Pot să spun că a fost o ascensiune chiar foarte rapidă“, explică ea. În 2001, a devenit director executiv al companiei petroliere Mol Romånia, iar din 2004, a preluat conducerea filialei din Romånia a Orkla Foods. De la începutul anului, Aliz Kosza este managerul Fabryo Corporation, companie aflată în portofoliul Oresa Ventures.

133-21735-19_5200mtibetkarod24e.jpgAliz Kosza are şi un mic business, de care însă nu prea se ocupă. „Mie-mi plac lucrurile macro. Să construiesc un business personal trebuie, din punctul meu de vedere, să fie ceva care să mă pasioneze şi să simt adrenalina cånd sunt în mijlocul afacerii. Trebuie să fie ceva de o dimensiune şi de o diversitate foarte mare. Asta nu prea poţi în momentul în care ai afacerea ta proprie“, spune ea. La fel ca în business, diversitatea este cuvåntul care îi descrie cel mai bine pasiunile: îi place să călătorească, ascultă muzică, citeşte, scrie, face safari, zboară cu parapanta, schiază, face patinaj artistic şi joacă handbal. Extraordinara poveste a unuia dintre cei mai apreciaţi manageri romåni,  la Capital TV.

133-21736-19_indiatajmahal_45.jpgEXPERT CAPITAL
Nu sunteţi mulţumit de randamentul fondului de pensii obligatorii ales? Îl puteţi schimba! Deocamdată, procedura de transfer a dosarului este destul de complicată, dar din ianuarie totul se poate simplifica. Mai multe aflăm la „Expert Capital“.

CLASAMENTE SI OPINII
Negociază tranzacţii-gigant şi încheie afaceri de milioane de euro. Prin urmare, au stråns averi imense. O mare performanţă, dacă ne gåndim că nici măcar nu au implinit 30 de ani. „La Clasamente şi opinii“ îi cunoaştem pe cei mai tineri milionari din Romånia.

PROFESII ŞI PROFESIONIŞTI
Maria Igna are 34 de ani şi o meserie deloc de invidiat. Este singura femeie dresor de tigri siberieni din Romånia. Ce calităţi trebuie să aibă, dar şi care sunt riscurile pe care şi le asumă, vedem la „Profesii şi profesionişti“.