8 obiceiuri care te transformă într-un super-angajat. Pare ceva de domeniul fantasticului, dar există mici ajustări pe care le puteți face și care vă vor ajuta să realizați lista lucrurilor pe care trebuie să le faceți, în timp record, potrivit experților în productivitate.

Expresia „echilibrul dintre viața profesională și viața privată” a devenit un clișeu din simplul motiv că oamenii sunt mai solicitați decât și mai epuizați decât oricând, scrie YourTango.

Echilibrul între viața profesională și viața privată este esențial

8 obiceiuri care te transformă într-un super-angajat. Un studiu Deloitte a constatat că 77% dintre lucrătorii americani se simt complet epuizați de job-urile lor. Iar consecințele sunt șocante – Organizația Mondială a Sănătății a avertizat, în 2021, că stresul cauzat de surmenaj a dus la o creștere abruptă a cazurilor de boli de inimă și accident vascular cerebral.

De aceea, un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată este esențial. Aceste opt sfaturi foarte simple împărtășite de @successtheory.co pe Instagram pot ajuta acest efort, reducând timpul necesar finalizării unor activități, astfel încât să vă puteți concentra mai mult pe ceea ce contează.

1. Muzica clasică ajută să vă concentrați mai bine

Muzica de fundal, care ajută la concentrare, vă poate ajuta să vă aduceți creierul în faza de „muncă profundă” în care sunteți cel mai productiv și să ajungeți la finalizarea obiectivelor mai repede.

Experții sugerează partituri interesante, în special muzică clasică ( Bach, Chopin, Ceaikovski). Studiile arată că acest lucru poate fi extrem de benefic, mai ales dacă este muzică instrumentală, fără versuri.

2. Pregătiți-vă pentru o zi de lucru productivă, începând cu o zi înainte

„Pregătirea pe termen scurt duce la succes pe termen lung”, a scris Success Theory pe Instagram.

Ei au sugerat să vă pregătiți mintea pentru orice sarcină pe care o aveți la îndemână, începând cu a dormi suficient pentru a vă asigura că sunteți plin de energie a doua zi.

Activitățile complementare, înainte de anumite sarcini, pot ajuta și ele. Astfel, de exemplu, „30 de minute de citit te ajută să scrii”. Este un pic ca și cum ți-ai încălzi creierul, așa cum îți încălzești mușchii înainte de a te antrena.

3. Programați sesiuni de lucru de la 90 de minute până la două ore

Practic, împărțiți-vă ziua, în ceea ce este cunoscut sub numele de „blocare a timpului”. „Este nevoie de 20-30 de minute pentru a ajunge în starea de curgere”, iar concentrarea începe să scadă după 90-120 de minute.

Când respectați aceste intervale de timp, vă asigurați că vă aflați în rotația corectă de lucru și luați pauze pentru a profita la maximum de puterea creierului, fără a vă epuiza.

4. Separați sarcinile după tip

8 obiceiuri care te transformă într-un super-angajat. Grupați sarcini analitice precum organizarea, cercetarea și planificarea. Păstrați-le separat de sarcinile creative precum scriere sau proiectare. Acest lucru este cunoscut sub numele de „task-batching”.

Creierul trebuie să se adapteze atunci când se deplasează între diferite tipuri de sarcini.

Practic, cu cât creierul trebuie să facă mai puține tranziții, cu atât vei avea mai multă productivitate și cu atât vei economisi mai mult timp.

joburi job
SURSA FOTO: Pexels.com

5. Eliminați orice sursă care vă distrage atenția

Folosiți instrumente precum căști de anulare a zgomotului și instrumente care blochează aplicațiile sau site-urile de pe telefon care vă distrag atenția, astfel încât să puteți rămâne cât mai concentrat.

Dacă în jurul tău, acasă sau la birou, e prea mult haos, mergi la o cafenea sau într-o bibliotecă, unde e mai multă liniște și simți că poți râmâne cât mai concentrat.

6. Stabiliți un obiectiv clar

Pentru fiecare „bloc” de 90-120 de minute, Success Theory a recomandat împărțirea lui în trei sarcini și trecerea prin acestea, una câte una.

„Să știi ce trebuie să faci”, au scris ei, „te împiedică să fii neatent și să ții mintea ocupată”.

7. Reflectați la fiecare zi și fiecare bloc de lucru

8 obiceiuri care te transformă într-un super-angajat. Doar pentru că acestea sunt idei bune, nu înseamnă că vor avea succes imediat! Așa că experții au recomandat evaluarea fiecărei sesiuni de lucru pentru ști unde se pot îmbunătăți anumite lucruri.

Poate că ești mai productiv dimineața decât după-amiaza și poți schimba anumite sarcini mai devreme în timpul zilei.

8. Recompensează-te!

Experții au sfătuit să creați recompense după fiecare sesiune de lucru. Cum ar fi vizionarea unui episod dintr-un serial Netflix, câteva minute de joc, o plimbare rapidă și orice altceva funcționează pentru a vă simți mai bine.

Acest lucru vă ajută creierul să construiască asocieri pozitive cu munca. Cercetările științifice au arătat că vă menține motivați să munciți din greu, astfel încât să puteți ajunge la rezultatul dorit.