Compania Tesla a raportat unul dintre cele mai dificile trimestre din ultimii zece ani, marcat de a doua scădere consecutivă a veniturilor. Această evoluție vine pe fondul reducerii cererii pentru vehicule electrice, al presiunilor tarifare și al controverselor recente legate de CEO-ul Elon Musk, factori care pun presiune suplimentară într-un moment critic pentru Tesla.
Scăderea cererii lovește puternic Tesla
La dificultăți se adaugă și eliminarea unor stimulente pentru achiziția de vehicule electrice în SUA, ceea ce afectează vânzările companiei. În paralel, Tesla lucrează la dezvoltarea unui model mai accesibil, însă directorul financiar Vaibhav Taneja a precizat că ritmul de creștere al producției în trimestrul următor va fi mai lent decât se anticipa.
De asemenea, compania nu a oferit actualizări privind previziunile anuale de livrare, invocând incertitudini economice și aspecte care influențează planurile de lansare, conform informațiilor publicate de Reuters.
„Tesla traversează prăpastia către autonomie în timp ce absoarbe un volum mai lent, eliminarea stimulentelor pentru vehiculele electrice, tarifele și investește în noi inițiative care ar putea să nu genereze marje de profit pentru mulți ani”, au declarat analiștii de la Morgan Stanley.

Compania traversează o perioadă marcată de scăderea volumelor de vânzări
Tesla traversează o perioadă marcată de scăderea volumelor de vânzări, eliminarea subvențiilor, creșterea tarifelor și investiții masive în noi inițiative care ar putea dura ani până să genereze profit. Evaluarea de ordinul trilioanelor de dolari a companiei se sprijină în mare parte pe ambițiile în domeniul vehiculelor autonome și al roboților umanoizi. Recent, Tesla a inițiat un test pilot pentru serviciul de robotaxi în Austin, Texas, utilizând aproximativ o duzină de SUV-uri Model Y.
„Musk este imaginea Tesla, iar pentru mulți oameni, marca nu poate exista în afara influenței sale. Prin urmare, atunci când credibilitatea și încrederea sa scad, la fel se întâmplă și cu capitalul mărcii Tesla”, a explicat Daniel Binns, Global CEO la Elmwood.
În ciuda unui facelift aplicat Modelului Y, gama Tesla este considerată învechită și se confruntă cu o competiție intensă din partea producătorilor de vehicule electrice la prețuri reduse, în special din China. În plus, compania se confruntă cu un val de reacții negative generate de opiniile politice controversate ale lui Elon Musk.