A apărut o nouă forță la nivel mondial! China şi Rusia, mai apropiate ca niciodată

China a continuat să fie cel mai mare cumpărător de petrol rusesc pentru a treia lună în iulie, potrivit datelor vamale publicate sâmbătă, dar importurile au scăzut față de nivelul record din mai, de aproape 2 milioane de barili pe zi, din cauza cererii interne slabe.

Aproximativ 7,15 milioane de tone de petrol rusesc au fost importate luna trecută, pompate prin oleoductul Siberiei de Est din Oceanul Pacific și expediate din porturile rusești din apropierea Europei și din Orientul Îndepărtat.

Această cantitate a fost cu 7,6% mai mare decât în 2021 și a fost echivalentă cu aproximativ 1,68 milioane de barili pe zi (bpd), au arătat datele.

Rusia este principalul furnizor de petrol al Chinei

Rusia și-a păstrat poziția de principal furnizor de petrol al Chinei pentru a treia lună în iulie, potrivit datelor publicate sâmbătă, în timp ce rafinăriile independente au intensificat achizițiile de produse la preț redus, reducând în același timp livrările de la furnizorii rivali, cum ar fi Angola și Brazilia.

Importurile din Arabia Saudită, țară aflată pe locul al doilea în clasament, și-au revenit luna trecută față de luna iunie, care a fost cea mai scăzută din ultimii peste trei ani, până la 6,56 milioane de tone, sau 1,54 milioane de bpd, dar în continuare ușor sub nivelul din urmă cu un an.

De la începutul anului, importurile din Rusia au totalizat 48,45 milioane de tone, în creștere cu 4,4% față de anul precedent, fiind încă în urma Arabiei Saudite, care a furnizat 49,84 milioane de tone, sau cu 1% sub nivelul din 2021.

Livrările concurente au fost eliminate

Achizițiile puternice ale Rusiei au eliminat livrările concurente din Angola și Brazilia, care au scăzut cu 27% față de anul precedent și, respectiv, cu 58%. Vămile nu au raportat luna trecută niciun import din Venezuela sau Iran. Firmele petroliere de stat au evitat achizițiile de la sfârșitul anului 2019, de teamă să nu cadă sub incidența sancțiunilor americane secundare.

Importurile din Malaezia, deseori folosită ca punct de transfer în ultimii doi ani pentru petrolul provenit din Iran și Venezuela, au crescut cu 183% pe parcursul anului, până la 3,34 milioane de tone, față de 2,65 milioane de tone în iunie, scrie The Indian Express, citând Reuters.