Acest proces a început mai întâi la secţia operaţiuni vehicule, în perioada 20 septembrie-4 octombrie, şi a continuat în fiecare lună cu câte 7-10 zile lucrătoare până la sfârşitul anului. Pe perioada şomajului tehnic, angajaţii au primit 80% din salariul de bază, conform contractului colectiv de muncă, relatează Agerpres.

Odată cu acest proces, în perioada noiembrie-decembrie la fabrica din Craiova a fost deschisă o listă de plecări voluntare pe care s-au înscris circa 240 de angajaţi, ei luând decizia să plece din fabrică în schimbul a până la 24 de salarii compensatorii. Lista a fost deschisă până la 11 decembrie, iar aceasta reprezintă o modalitate de reducere a schemei de personal fără disponiblizări împotriva voinţei angajaţilor.

Reprezentanţii Ford au anunţat la sfârşitul lunii august că oprirea temporară a producţiei de maşini la fabrica din Craiova este o reacţie la situaţia precară a pieţei europene.

Ford România a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford România a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost pe benzină, de 1,0 litri în trei cilindri cu caracteristicile turbo şi injecţie directă, care a câştigat titlul de Motorul Internaţional al anului 2012. În 2013, Ford a lansat la Craiova şi producţia celui de-al doilea motor Ecoboost (pe benzină) de 1,5 litri, care a şi intrat în producţia de serie.

Ford Europa a anunţat, în luna septembrie, că va dubla capacitatea de producţie la fabrica de motoare din Koln (Germania) pentru a satisface cererea de pe piaţa din Europa pentru motorul pe benzină EcoBoost de 1.0 l care în primele opt luni ale anului 2013 a crescut pentru toate modelele europene echipate cu acest motor:  44% pentru B – MAX , 32% pentru Focus , 26% pentru Fiesta şi 24 la sută pentru C – MAX şi Grand C – MAX.

Potrivit Ford România, dublarea capacităţii de producţie a uzinei de motoare de la Koln nu are niciun impact asupra fabricii de motoare de la Craiova, mai scrie Agerpres.

De asemenea, Ford a anunţat în luna iulie că doreşte să încheie perioada de pierderi în Europa, că nu intenţionează să facă noi reduceri a capacităţilor sale de producţie în regiune şi că există semne că piaţa începe să se stabilizeze.