”Livrările produselor fabricate în 2012 au început din ianuarie 2013. Anul trecut a fost cel mai slab din ultimii zece ani, însă acum lucrurile s-au schimbat”, spune Valer Blidar. Deși în 2012 nu a vândut nimic, dar a continuat investițiile – 16 milioane de euro în cele două fabrici de tramvaie, una la Arad și alta la București -, compania s-a menținut, totuși, pe linia de plutire. ”Am căutat piețe noi și am luat în calcul proiecte care să ne asigure o vizibilitate și mai mare în piață”, mai spune omul de afaceri.
Altfel, cifra de afaceri estimată în 2013 pentru Astra Vagoane Călători Arad este de aproape 60 milioane de euro, de cinci ori mai mare decât anul trecut.
Anul acesta, Valer Blidar și ministrul Economiei, Varujan Vosganian, au discutat despre promovarea exportului de vagoane, tramvaie si componente, precum şi despre proiectele de cooperare în producţie. Omul de afaceri a câștigat o licitație organizată în Brazilia, unde Astra Vagoane Călători Arad urmează să livreze un prim lot de vagoane de călători în valoare de peste 100 milioane dolari.
Cererea pe piaţa braziliană de vagoane de călători, tramvaie, vagoane de marfă este estimată la circa 12 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani. Teoretic, acest prim contract a permis înregistrarea producătorului din România ca furnizor abilitat, ceea ce creează premize favorabile accesului pe piaţa de material rulant din Brazilia şi alte ţări din America Latină.


Te-ar putea interesa și: