Sumele pentru aceste proiecte sunt considerate de unii jucători din piață mari, în timp ce alții spun că ”eliminarea punctelor periculoase nu necesită fonduri mari: în jur de 3 miliarde de euro pentru cei 8.000 km scadenți la reparații, de exemplu, ceea ce ar asigura un trafic mai bun la nivelul întregii țări”.
Cât despre proiectele întârziate, un exemplu este linia Galați-Tecuci-Făurei, un proiect început în 1989 și pentru care nu se mai alocă bani. ”Proiectul este realizat în proporție de 95% și ar mai trebui aproximativ 5 milioane de euro pentru finalizarea lui”, spune Ștefan Roșeanu, consultant pentru industria feroviară la Bruxelles.
Altfel, nu au fost alocați bani nici pentru întreținerea unor proiecte finalizate, cel mai bun exemplu fiind linia București-Câmpina, pe coridorul IV. ”În ultimii zcece ani, nu s-au făcut lucrările de mentenață. Practic, lucrăm și apoi lăsăm să se prăbușească”, mai spune Roșeanu.
Lucrurile ar putea să se miște de anul viitor în sens bun, odată cu lansarea noului Master Plan de Transport, în care valoarea proiectelor pentru infrastructura feroviară depășește 7 miliarde de euro.