Criză-necriză, industria bijuteriilor merge la fel de bine. Explicaţia este simplă: la valoarea propriu-zisă a metalelor şi pietrelor preţioase, se adaugă una mai importantă – cea sentimentală.

Cu scopul declarat de a promova bijuteria contemporană ca o formă de artă de sine-stătătoare și de a o delimita clar de producția de serie sau de nișa handmade, cea de-a treia ediţie a târgului de bijuterie contemporană Jewelry Design Fair, organizat de ArXpert şi Assamblage Şcoala de Bijuterie Contemporană, se desfăşoară între 8 şi 9 iunie 2013, având ca element-vedetă aurul.

Vizitatorii vor cunoaşte creaţiile designerilor David Sandu, Andreia Popescu, Alis Lalu, Alina Simion, Alexandra Ungurelu, Alexandru Lupu și Grig Mitrea. Evenimentul se va desfășura în spațiul galeriei de artă ArtXpert Fine ArtConcept-Store, pe Str. Puțul lui Zamfir, nr. 45-47, București (zona Dorobanți). Expoziția va fi deschisă publicului sâmbătă, 8 iunie (orele 10.00 – 20.00), și duminică (12.00 -18.00).

Într-adevăr, aurul alb este vedeta acestui an în materie de bijuterii. Dar câştigă teren şi aurul trandafiriu, pietrele preţioase asortate acestor nuanţe fiind perlele şi (mai ales) diamantele. (nota bene: cotaţia internaţională a diamantelor este preţ per carat  – atenţie! – este diferit de karat, care măsoară puritatea aurului, iar un carat echivalează cu 0,02 grame. Preţul este dat de cele patru specificaţii esenţiale ale diamantului – aşa-numiţii „4C“, din engleză: greutate („carat“), claritate, tăietură („cut“) şi culoare.
„Inelul solitar (cu un diamant mare), este una dintre cele mai vândute bijuterii, pentru că va rămâne întotdeauna modern şi actual. Dacă vreţi, a devenit ceea ce este «little black dress» pentru garderoba unei femei. Alte bijuterii căutate sunt colierele, dar şi cerceii şi brăţările cu diamante. La noi, valoarea medie a bonului de cumpărături e undeva la 5.000 de euro“, explică Andreea Ioniţă Loukas, directorul general al Micri Gold.

Oficial, întreaga piaţă locală a bijuteriilor şi ceasurilor se ridică la circa 230 mil. euro, din care bijuteriile reprezintă 63%, potrivit operatorului de sondaje Datamonitor. Ca peste tot în lume, şi la noi inelele domină piaţa bijuteriilor (60% din vânzări, urmate de pandantive, lănţişoare şi cercei – 20%, brăţări – 10%), iar restul de 10% reprezintă vânzările de bijuterii pentru bărbaţi. Potrivit datelor furnizate de Federaţia Metalelor şi Pietrelor Preţioase,  românii „consumă“, în medie, 15 tone de bijuterii de aur pe an. Aproape 10% din cantitatea tranzacţionată o reprezintă aurul de 18 karate, iar aproximativ 85% din bijuterii provin din import.