„Suntem în plin proces de privatizare a CFR Marfă şi invit toţi operatorii din ţările dumneavoastră să participe la acest proces. CFR Marfă are o cotă de piaţă de peste 60% şi deschidere spre Portul Constanţa, respectiv spre Marea Neagră”, a subliniat ministrul. CFR Marfă este o societate comercială la care statul român deţine 100 % din capitalul social, care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este, la ora actuală, cel mai mare operator de transport feroviar de marfă din România.
Ca urmare a ultimelor negocieri dintre Guvernul României şi misiunea comună a FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială, derulate la începutul anului 2013, au fost stabilite noile condiţii pentru privatizarea CFR Marfă în cadrul unui calendar cu termene ferme, care presupune aprobarea strategiei de privatizare pentru vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni din capitalul social al companiei către un investitor strategic, până la începutul lunii februarie 2013, dar şi semnarea contractului cu ofertantul câştigător până la la sfârşitul lunii  mai 2013.
Strategia de privatizare a fost avizată în CSAT, a parcurs toate etapele procesului de transparenţă decizională prevazută de legislaţia în vigoare (fiind dezbătută cu partenerii sociali şi societatea civilă) şi ulterior a fost adoptată de Guvern. În momentul de faţă în cadrul companiei a fost implementat managementul privat. CFR Marfă SA dispune de un parc de material rulant alcătuit din 39.000 de vagoane din care 23.000 de vagoane utilizate în mod curent şi 900 de locomotive. De asemenea, societatea are aproximativ 9000 de angajaţi.