”În regiunea Mării Negre, România are o staţie de benzină cam la 10.500 de locuitori, foarte aproape de norma europeană, Bulgaria este la cealaltă extremă, o staţie la 2.500 de oameni. Au prea multe. Dacă ne referim apoi la Turcia, Moldova, Georgia, Ucraina, aici avem o staţie cam la 6.500 de oameni. Deci vis a vis de densitatea staţiilor, România este aproape de media europeană. Problema pe care o are este volumul pe staţie”, a spus Buzescu, la un eveniment de specialitate.

Potrivit lui, în România volumul mediu anual este cam de 2,7 milioane de litri, iar în Europa de Vest, 3,9 milioane de litri. ”În România cam 35-40% din staţii vând sub un milion de litri pe an. Aceste staţii cu greu vor supravieţui în viitor cu creşterea preţurilor la energie, utilităţi, costul forţei de muncă şi aşa mai departe. Numărul de staţii va fi undeva între 2.100 – 2.300 dar vom asista în anii care urmează la diferite schimbări. Unele nu vor mai putea supravieţui, vor fi şi schimbări de infrastructură, poate vom asista şi la ieşiri spectaculoase de pe piaţă, orice e posibil”, a explicat oficialul Rompetrol, citat de Agerpres. El a mai afirmat că, din punct de vedere al motorinei, pentru România importul şi exportul sunt aproximativ egale.
”Există o balanţă. Suntem un clar exportator de benzină. Benzina se importă cam 50.000 – 60.000 de tone pe an şi se exportă 1,6 milioane de tone. Piaţa regională (Bularia, Georgia, Turcia, Ucraina, Moldova) este un importator net de diesel şi exportator net de benzină. Probabil această debalansare regională pe partea de motorină va dispărea şi s-ar putea să apară o supraproducţie în următorii 3-5 ani”, a concluzionat Buzescu.