Concret, după ce şi-a extins portofoliul de brânzeturi şi a intrat într-o nouă categorie de piaţă, cu un brand nou, Albalact raportează o cifră de afaceri de 247 mil. lei (aprox. 54,6 mil. euro).

“Piaţa se contractă în continuare, iar consumul nu are perspective de redresare prea curând”, spune Raul Ciurtin, preşedinte şi director general al Albalact, explicând că „scăderea puterii de cumpărare, scumpirea dramatică a materiei prime, seceta, fluctuaţiile de curs valutar sunt probleme serioase în acest moment, care pun o presiune uriaţă pe preţuri şi pe profitabilitate”.

Altfel spus, „oamenii cumpără mai ieftin, iar vânzările cresc în volum, dar scad ân valoare. Faptul că ne menţinem afacerile este un rezultat bun în condiţiile economice actuale, ţinând cont de faptul că anul acesta am avut extinderi importante de portofoliu şi am lansat un brand nou, pe un nou segment. Nu suntem pesimişti, însă este evident că perioada care va urma va fi mai dificilă. Obiectivul nostru este să ne menţinem profitabil în categoriile în care suntem lideri şi să creştem în celelalte categorii”, adaugă Ciurtin.

Anul acesta, Albalact a adus pe piaţă o gamă noua de brânză proaspătă de vaci sub brand-ul Rarăul, cu opt produse diversificate. Odată cu noua gamă, compania a introdus şi o reţetă proprie – brânză de vaci Moldoviţa. Portofoliul mai cuprinde alte sortimente de brânză proaspătă tip gustare şi desert, dar şi doua sortimente tip ingredient, pentru plăcinte şi prăjituri, unice pe piaţă. Extinderea de portofoliu a fost susţinută de investiţii noi în fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.

În septembrie, Albalact a lansat şi Fruzu, cel mai tânăr brand al companiei, creând astfel o nouă categorie în piaţa iaurturilor cu fructe din România (iaurtul care se întoarce, la propriu, în farfurie, iar toppingul de fructe învăluie iaurtul şi se obţine o “prăjitură” de iaurt).
 
Albalact – care s-a impus cu brandurile sale Zuzu şi Fulga – este pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa românească.

Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cotă de piaţă de 27,76% în valoare (conform datelor de piaţă AC Nielsen, Ianuarie 2012)*, dar este lider şi în total piaţă de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat), cu o cotă de piaţă de 18,51% în valoare (conform datelor AC Nielsen, Ianuarie 2012)*.

Albalact este lider de piaţă şi pe segmentul untului de masă cu brandul omonim De Albalact, cu o cotă de piaţă de 27.63% în valoare (conform datelor AC Nielsen, Decembrie 2011-Ianuarie 2012)*.

Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul.

În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc (azi deţine 99% din acţiuni)

 Principalii competitori ai Albalact sunt  Lactalis și Hochland.