„Cota de piață a mărcilor germane este de peste 47% în Europa de Vest. Prin urmare, dacă includem și mărci deținute de companii din Germania, dar aflate în alte țări, precum Seat sau Skoda, este clar depășim 50%”, a declarat Wissmann. Pe teren propriu, în Germania, producătorii de mașini membri ai VDA dețin circa 70% din piață.
Și în alte zone ale lumii mașinile germane sunt foarte căutate. Dovada constă în cota cumulată de piață de 11% deținută de mărcile germane precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz în Statele Unite. În China și Brazilia brandurile germane ocupă circa 20% din vânzări iar 16% dintre clienții ruși preferă mașini aceleași mărci. „Ca să aveți un articol mai captivant vă pot spune că fiecare a cincea mașină nouă înmatriculată în China sau Brazilia este germană, fiecare a șaptea mașină înregistrată în Rusia este tot a noastră. La fel și fiecare a opta mașină comercializată în SUA”, spune șeful VDA care menționează și că „Europa de Vest rămâne principala noastră piață. Aici vor fi vândute puțin sub 13 milioane de unități în acest an”.
Anul trecut producătorii germani au asamblat 11,6 milioane de autoturisme, dintre care 5,5 milioane au fost construite în propria țară și restul de 6,1 milioane peste hotare. „În acest an ne așteptăm ca producția să depășească 12,5 milioane de mașini”, este de părere Matthias Wissmann.