„Air Berlin va finaliza rapid procedura de selecţie a investitorilor”, a adăugat purtătorul de cuvânt. 

Anterior, o serie de surse din apropierea acestui dosar au declarat că investitorii care vor prelua activele Air Berlin vor fi selectaţi până la mijlocul lunii septembrie, în condiţiile în care cursa pentru sloturile de decolare şi aterizare pe care Air Berlin le deţine pe aeroporturi precum Duesseldorf, Berlin, Munchen şi Hamburg s-a intensificat. 

La rândul său, directorul general de la Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat săptămâna trecută că a purtat discuţii cu peste 10 părţi interesate, printre care şi câteva companii aeriene, dar că, cel mai probabil, la final activele sale vor fi divizate între doi-trei cumpărători. 

Potrivit surselor, de preluarea activităţilor Air Berlin sunt interesaţi în special transportatorii aerieni Lufthansa, Ryanair, Easyjet şi Condor, o companie aeriană aparţinând grupului britanic din domeniul turismului, Thomas Cook. În plus, investitorul german Hans Rudolf Woehrl lucrează şi el la o ofertă, precum şi austriacul Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, care este interesat să răscumpere compania aeriană Niki, companie pe care Lauda a înfiinţat-o în 2003, dar care între timp a devenit o divizie a companiei germane. 

Cele aproximativ 140 de avioane ale liniei aeriene continuă să zboare graţie unui credit punte de 150 de milioane de euro oferit de Guvernul de la Berlin. În urmă cu două săptămâni, Air Berlin, a doua mare companie aeriană germană, s-a declarat în insolvenţă, după ce principalul său acţionar, compania Etihad Airways din Abu Dhabi, a încetat să îi mai acorde sprijin financiar.

AGERPRES