Cei de la Warner Bros, creatorii jocului ''Shadow of Mordor'', au ajuns la o înţelegere cu Federal Trade Commission (FTC) după ce au fost acuzaţi că au ascuns plăţile pe care le-au făcut către anumite vedete de pe YouTube. FTC, organizaţie de protejare a drepturilor consumatorilor, susţine că Warner Bros a păcălit consumatorii prin faptul că a plătit utilizatori de YouTube să promoveze jocul respectiv fără ca aceştia să recunoască public acest lucru. 

Compania are interdicţie de a mai ascunde pe viitor înţelegeri similare sau de a mai pretinde că videoclipurile sponsorizate reprezintă munca unor producători independenţi. "Consumatorii au dreptul să ştie dacă aceia care postează opinii furnizează punctul lor de vedere sau sunt plătiţi pentru a promova anumite produse", potrivit unui reprezentant FTC. 

Potrivit FTC, Warner Bros a plătit unor video-bloggeri de pe YouTube sume ce ajung în total la zeci de mii de dolari pentru promovarea jocului ''Shadow of Mordor''. Aceştia au primit o versiune a jocului în avans, înainte de lansarea oficială, precum şi indicaţii cu privire la modul în care să promoveze jocul pe platforma YouTube. 

Videoclipurile respective de promovare ale jocului au obţinut peste 5,5 milioane de vizualizări pentru Warner Bros, din care numai 3,7 milioane de vizualizări au fost generate de fanii lui PewDiePie, un suedez cunoscut pentru review-urile sale online asupra jocurilor video. În 2014, revista de jocuri Gamasutra a descoperit că din peste 40 de posesori de bloguri video pe YouTube, cu peste 5.000 de fani, un sfert au primit bani pentru a realiza conţinut video sponsorizat, conform BBC News. Contactat de BBC pentru a comenta această chestiune, PewDiePie nu a formulat încă o poziţie în acest sens.

AGERPRES