'Franţa introduce, de la 1 iulie 2016, legea salariului minim care se aplică şi firmelor din afara Franţei. Fiecare ţară poate să facă ce vrea la ea acasă, dar considerăm că este inacceptabil ca o ţară membră UE să dea nişte legi care să se aplice şi altor ţări din UE. Astfel, Franţa se alătură Germaniei şi spune că dacă faci un transport de la Bucureşti la Paris trebuie să plăteşti şoferul, pe perioada deplasării pe teritoriul Franţei, cu salariul minim din Franţa, fie că faci transport direct în Franţa, dinspre Franţa, în tranzit direct sau cabotaj. Noi semnalizăm lipsa de acţiune a Comisiei Europene cu privire la aceste măsuri protecţioniste', a declarat secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu. 

Potrivit acestuia, cazul Franţei nu este singular în ceea ce priveşte impunerea de măsuri protecţioniste. 'În 2013 au fost primele state, Danemarca şi Finlanda, care au adus mici modificări sau restricţii la nivel naţional peste regulamentul european care reglementează accesul la piaţa de transport. Am sesizat de atunci Comisia, şi Comisia nu a făcut nimic, iar asta a dus la înmulţirea unor astfel de măsuri. Franţa a interzis odihna în cabina camionului, Belgia la fel, Germania a introdus salariul minim şi acum şi Franţa introduce acest salariu minim. Şi întrebarea este: avem Comisie Europeană sau e germană, franceză? Dacă avem o Comisie Europeană, deciziile trebuie luate la Bruxelles', a mai spus Dinescu. 

Conform Agerpres, protestul de marţi se derulează simultan în România şi alte nouă state membre UE, iar luni a avut loc şi în Lituania. 

'Deci în total, ieri şi azi, o să fim 11 ţări care semnam o scrisoare comună către preşedintele Comisiei Europene, Jean Claude Junker, prin care solicităm acţiune, şi, de asemenea, am semnat o scrisoare către preşedintele Franţei. Considerăm inacceptabilă această abordare a Franţei şi inacceptabilă poziţia CE care nu întreprinde nicio măsura', a mai spus Dinescu. 

Reprezentantul UNTRR a adăugat că a solicitat o întâlnire şi şefei reprezentanţei Comisiei Europene în România, însă aceasta nu a răspuns demersului. 

Dinescu a mai precizat ca nu este vorba de un miting de amploare, ci de un semnal către forurile europene cu privire la problemele cu care se confruntă o întreagă industrie în mai multe ţări membre. 

'Am mai protestat la Bruxelles în 25 martie 2015, a venit vicepreşedintele Comisiei de Transport din Parlamentul European, a luat scrisoarea semnată atunci de cinci asociaţii, acum suntem 11, din 11 ţări, şi a prezentat-o Comisiei de specialitate din Parlament chiar în seara aceea. Încercăm să coordonăm o acţiune de protest pe 14 iunie, la Bruxelles, tot în faţa Parlamentului European. Am depus documentaţie pentru avizare la primăria şi la poliţia din Bruxelles, dar din păcate acum sunt mai atenţi la ce înseamnă mitinguri după ce au înregistrat evenimentele teroriste', a mai spus Radu Dinescu.