Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Transportatorii cer eliminarea supraaccizei la carburanţi de la 1 ianuarie 2016

Autor: | | 1 Comentarii

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită eliminarea supraaccizei la carburanţi de la 1 ianuarie 2016, în condiţiile în care sistemul de rambursare nu a funcţionat din cauza birocratizării excesive, iar suma returnată transportatorilor nu a depăşit 1,8% din bugetul alocat schemei de restituire a accizei, se arată într-un comunicat al UNTRR.

"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că, în primele unsprezece luni din 2015, a fost returnat către transportatorii rutieri doar un procent de 1,8% din bugetul alocat schemei de restituire a accizei

disponibil pentru anul în curs, în valoare de numai 11,46 milioane lei (2,58 milioane euro), suma aferenta pentru 457 de cereri, transmise de 322 firme de transport, deşi bugetul estimat pentru acest an este de 626,5 milioane lei (140,8 milioane euro). Astfel, se dovedeşte încă o dată că această facilitate este nefuncţională şi ca supraacciza la combustibili ar trebui eliminată cât mai rapid, începând cu 1 ianuarie 2016, aşa cum prevedea iniţial Codul Fiscal", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, în 2014, din bugetul de 40 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 8,44 milioane euro, singurele plăţi au fost făcute în luna decembrie, când au fost procesate 7 cereri de rambursare în valoare totala de 180.844 lei, aproximativ 40.000 euro, adică 0,45% din bugetul alocat pe 2014.

'Transportatorii români sunt revoltaţi de prevederile noului Cod Fiscal, care va intra în vigoare la data de 01.01.2016 şi care prevede menţinerea supraaccizei la carburanţi până la 1 ianuarie 2017. Ne bucură reducerea TVA de la 24% la 20%,

deoarece înseamnă o scădere a cheltuielilor cu motorina, însă suntem îngrijoraţi de menţinerea accizei suplimentare, deoarece, până în prezent, nu a adus efectele scontate - încasările la buget au scăzut, schema de rambursare nu funcţionează, iar

kilometri de autostradă promişi nu au fost realizaţi. În ceea ce priveşte restituirea de accize, lipsa de coerenţa şi funcţionalitatea dezastruoasă fac inutilă măsura şi toată lumea pierde', a declarat Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR.

UNTRR precizează că România a atins nivelul obligatoriu în UE al accizelor la motorina de 330 euro/1000 litri din 1 ianuarie 2013, iar la benzina 359 euro/1000 litri încă din 1 ianuarie 2011. În aprilie 2014, ambele au fost majorate cu 7 eurocenţi/litru (70 euro/1000 litri), reprezentând o creştere cu 21,2% a accizei la motorină de la 330,395 euro/1000 litri la 400,59 euro/1000 litri, iar pentru benzina fără plumb creşterea este cu 19,4% a accizei de la 359,59 euro/1000 litri la 429,59 euro/1000 litri.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro