Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

The Economist – Noile rute feroviare între China și Europa vor modifica structura comerțului

Autor: | | 0 Comentarii

Noul „Drum de Fier al Mătăsii” (Silk Railroad) va constitui o provocare pentru companiile aeriene și firmele de transport maritim.

ASTANA, Kazahstan, este una dintre cele mai îndepărtate capitale ale lumii, înconjurată de mii de kilometri de stepă goală. În această vară, Astana a încercat să se lanseze pe scena mondială, găzduind World Expo, care s-a încheiat la 10 septembrie şi care a dezamăgit numeroşi participanţi. Dar sunt şi alte modalităţi de a avea impact. În partea de nord a oraşului, departe de exponatele de la Expo, o serie de trenuri Diesel, trăgând fiecare zeci de containere, circulă prin vechea gară. Majoritatea au plecat din China şi se îndreaptă spre Europa. Anul trecut, peste 500.000 de tone de marfă au fost transportate cu trenul între China şi Europa, de la aproape nimic înainte de 2013. Companiile aeriene şi firmele de transport maritim urmăresc acest lucru îndeaproape.

Trenurile circulă prin Astana ca urmare a unei iniţiative chineze, împreună cu ţări precum Kazahstan, de construire a unui „Nou Drum al Mătăsii” prin Asia Centrală. Rutele terestre anterioare au constituit cândva platformele pentru majoritatea schimburilor comerciale dintre Europa, China şi India; acestea au căzut în derizoriu când vapoarele europene au început să  navigheze pe lângă Capul Bunei Speranţe.

China şi-a dorit de mult timp să îşi dezvolte regiunile continentale şi să împingă industria spre vest, pentru a răspândi creşterea economică mai uniform. Producătorii nu au fost dispuşi să se reorienteze, parţial din cauza costului mai mare de deplasare a bunurilor către porturi pentru a fi exportate. Dezvoltarea unei reţele de transport feroviar de marfă către Europa — o parte importantă din iniţiativa chineză privind „Noul Drum al Mătăsii” – deschide o nouă rută de comercializare pentru cele mai sărace zone ale sale. Ruta terestră prin Asia Centrală este relativ scurtă. O navă container prea mare pentru Canalul Suez trebuie să facă o călătorie de 24.000 km. pentru a ajunge în Europa. Trenurile nu parcurg mai mult de 11.000 km pentru a ajunge la aceeaşi destinaţie.

Din 2011, Kazahstan a cheltuit peste 1,1 trilioane Tenge (3,2 miliarde USD) cu modernizarea căilor ferate şi a materialului rulant feroviar. Aceasta include 250 milioane USD dedicate căii de acces Khorgos, un port pe uscat situat la graniţa cu China, de unde se transferă containere din trenurile venite din China în trenurile din Kazahstan, pentru a face faţă diferenţei de lăţime dintre ecartamente (o problemă care a împiedicat eforturile anterioare de construire a unor rute feroviare între Europa şi China).

 

Volumul de marfă transportat pe ruta feroviară între China şi Europa creşte rapid. Între 2013 şi 2016,  traficul de marfă a crescut de cinci ori ca greutate. În prima jumătate a acestui an, valoarea bunurilor transportate cu trenul a crescut cu 144% faţă de aceeaşi perioadă în 2016. Firmele din vest au fost dornice să accepte transportul feroviar de marfă deoarece le ajută să îşi reducă costurile, afirmă Ronald Kleijwegt, expert în industrie. În cazul electronicelor de înaltă tehnologie, de exemplu, pe care consumatorii doresc să le primească repede, fabricarea lor pe coasta chineză şi transportarea lor pe cale aeriană spre Europa este extrem de costisitoare.

Cât de îngrijorate ar trebui să fie firmele de transport maritim şi companiile aeriene? Societatea feroviară naţională din Kazahstan, KTZ, afirmă că va dispune de o capacitate pentru 1,7 milioane de containere care să traverseze ţara între Europa şi China în fiecare an până în 2020; aceasta reprezintă o zecime din volumul transportat în prezent pe calea aerului şi pe mare între cele două. Pe termen mai lung, modernizarea completă a principalelor trei rute feroviare existente între China şi Europa ar putea avea ca rezultat o capacitate de 3 milioane de containere pe an.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro