'Înlocuirea aeronavelor este o prioritate, fiind şi cuprinsă în bugetul acestui an. Odată cu aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al companiei, în nota de fundamentare au fost cuprinse o serie de măsuri concrete. Cele mai importante, credem noi, sunt cele referitoare la flotă. Avem în vedere procesul de înlocuire a celor două aeronave Airbus 310 până la finele acestui an. Am făcut demersurile necesare, suntem în cadrul procesului de luare a deciziilor care, la o companie de stat, faţă de una privată, durează şi este mult mai bine formalizată. Sperăm ca până la finele anului să avem livrate aceste două aeronave'', a afirmat Stoe, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, decizia luată vizează doar tipul de aeronavă, nu şi producătorul. Astfel, sunt vizate modelele cu 180 de locuri, narrow-body, respectiv A 320 sau Boeing 737.

'Decizia, să spunem că este oarecum definită. Sunt aeronave cu 180 de locuri narrow-body, care să corespundă flotei şi necesităţilor de trafic. Mă refer la nivelul de încărcare, la rutele operate şi la distanţa pe care operăm aceste aeronave. Producătorul nu este decis, ci doar tipul de aeronavă, respectiv cele de 180 de locuri. Pot fi A 320 sau Boeing 737'', a precizat şeful TAROM.

Întrucât timpul de livrare a acestor aeronave variază între 4 şi 6 luni, acestea vor ajunge în flota TAROM la sfârşitul anului. Stoe a adăugat că preţul noilor aeronave variază între 5,1 şi 5,3 milioane de dolari. 

'Spun că vor fi livrate până la sfârşitul anului pentru că perioada de pregătire a acestora durează. Ne trebuie o anumită configuraţie care să se adapteze cerinţelor şi capabilităţilor TAROM, astfel că timpul de livrare a acestor aeronave este undeva între patru şi şase luni', a explicat acesta. 

În ceea ce priveşte aeronavele vechi Airbus 310, acestea vor fi valorificate fie prin vânzare, fie prin închiriere, modalitatea nefiind încă decisă. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanţei, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor.

'Avem în vedere valorificarea celor două aeronave ce vor fi înlocuite. În acest moment nu avem o soluţie. Suntem în cadrul elaborării acelei proceduri care va asigura cadrul şi transparenţa necesară pentru valorificare. Trebuie văzute posibilităţile existente pe piaţă. Oricât ne-am dori să valorificăm, să vindem aceste aeronave, să le închiriem, depinde de ceea ce are piaţa disponibilitate. Încercăm o valorificare în condiţii cât mai bune, dar trebuie să ne adaptăm realităţilor pieţei. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanţei, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor', a mai spus Stoe.

El a adăugat că aeronavele vechi nu mai pot zbura cu pasageri, ci doar în regim cargo.

'Dacă cineva doreşte să zboare cu ele, poate să o facă în mod real doar în regim cargo', a subliniat oficialul TAROM.