Ilie Bolojan a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că Tarom are un potențial mult mai mare decât cel valorificat în prezent. Premierul a subliniat că transformarea companiei se poate realiza cu un management profesionist, stabilitate în conducere și o strategie bine pusă la punct.

În opinia sa, România ar putea concura cu succes pe piața aviației civile, dacă aceste condiții sunt respectate.

Ilie Bolojan critică starea actuală a companiei Tarom

Premierul a folosit un ton ferm pentru a sublinia că Tarom nu se află în cea mai bună formă. El a declarat că, deși nu are o soluție clară pentru revitalizarea companiei, este evident că există un mare potențial nevalorificat.

În sprijinul ideii sale, a oferit exemplul Poloniei, care a reușit să transforme compania națională de transport aerian într-un actor competitiv pe piața europeană.

În comparație, spune Bolojan, România a rămas în urmă, iar conducerea Tarom ar trebui să își pună întrebări serioase despre direcția în care merge.

”Nu am o soluţie pe care să vă propun aici, că altfel aş fi managerul de la Tarom. Dar cred că este mult loc de mai bine la Tarom, ca să mă refer exact despre această societate.

Şi cred că orice am spune, mă gândesc la companii care au plecat exact din situaţia Tarom în urmă cu 20 de ani, vă rog să vă uitaţi la o ţară din vecinătate la Polonia, unde este compania lor naţională. Cred că cei care au fost în conducerea Tarom ar trebui să se gândească unde suntem noi”, a explicat Bolojan.

Nevoia urgentă de management stabil și profesionist

Ilie Bolojan susține că principala problemă a companiei o reprezintă lipsa unui management eficient și durabil. A amintit faptul că, în trecut, Tarom a avut mai mulți directori într-un singur an, ceea ce a afectat grav performanța organizației.

Ilie Bolojan
SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

Schimbările frecvente în conducere nu doar că au creat instabilitate, dar au făcut imposibilă construirea unei viziuni pe termen lung. În viziunea premierului, nici măcar o afacere de dimensiuni mici nu poate funcționa în astfel de condiții, cu atât mai puțin o companie națională de aviație.

„Dar pentru asta v-am spus, e nevoie de un management cât mai bun, de stabilitate şi de, totuşi, un plan şi o strategie. Mi-aduc aminte, acum câţiva ani de zile, că într-un an de zile au fost schimbaţi trei sau patru manageri la Tarom”, a mai spus el.

Conectarea României printr-o companie aeriană solidă

Bolojan este de părere că România poate fi conectată eficient cu restul lumii printr-o companie aeriană proprie. Totul depinde, însă, de calitatea conducerii și de modul în care sunt dimensionate resursele umane și materiale.

O flotă achiziționată strategic și un plan clar de dezvoltare ar putea transforma Tarom într-un jucător relevant.

Premierul a subliniat că nu este imposibil de realizat o astfel de schimbare, dar pentru aceasta este esențială o abordare profesionistă și o direcție stabilă.

„Dar eu cred că spaţiul aerian românesc şi conectarea României cu lumea pot fi făcute şi de către o companie românească, administrată profesionist, cu personal dimensionat corect, cu flote cumpărate cu cap şi nu cred că nu putem face lucrurile mult mai bine.

Credeţi dumneavoastră că un manager pe câteva luni o să administreze astfel de societăţi performant? Nici la o afacere mică, dacă schimbi managerul de trei, patru ori pe an, nu merg lucrurile bine, dar la o astfel de companie…”, a mai afirmat premierul Ilie Bolojan.

Problemele structurale cer soluții pe termen lung

În cadrul conferinței, Ilie Bolojan a lăsat de înțeles că viitorul Tarom depinde în mare măsură de capacitatea liderilor săi de a gândi pe termen lung. El a subliniat că rotația constantă a managerilor a contribuit la instabilitatea companiei și a afectat negativ performanțele acesteia.

Premierul a arătat că, fără o strategie coerentă și fără o echipă de conducere solidă, Tarom nu are cum să progreseze. Stabilitatea managerială și profesionalismul sunt, în opinia sa, factorii decisivi care pot face diferența în anii următori.