Anunțul a fost făcut printr-o notă transmisă Bursei de Valori București, prin care se aduce la cunoștința acționarilor că în data de 9 sau 10 decembrie, în cadrul Adunării Generale a Acționarilor , se va discuta aceasta propunere. 

Romaero Băneasa se ocupă cu fabricarea de aerostructuri şi întreţinere şi reparatii pentru aeronave de transport civile si militare. Are o istorie de 90 de ani şi este situată lângă Aeroportul Băneasa.

Anul trecut , compania a înregistrat o cifră de afaceri de 66 de milioane de lei(15 milioane de euro) şi pierderi de 14 milioane de lei(3 milioane de euro), de la pierderi de 40 de milioane de lei(8 milioane de euro) în 2012. Dacă din activitatea de bază se poate spune că Romaero nu merge foarte bine, în schimb, activele companiei au dimensiuni considerabile. Astfel, potrivit datelor de anul trecut din bilanţ, terenurile şi clădirile deţinute ar valora 870 de milioane de lei, adică circa 200 de milioane de euro.

Ministerul Economiei deţine 51,9% din capitalul Romaero, în acţionariatul firmei listate pe piaţa Rasdaq a BVB regăsindu-se şi SIF Muntenia (25,8%) şi Fondul Proprietatea (21%).

Raportat la cea mai recentă cotaţie, Romaero are o capitalizare bursieră de 112,4 milioane lei (25,4 milioane euro).

Preşedintele CA Romaero este Sorin Encuţescu, colonel de armată în rezervă, consilier de stat al premierului Victor Ponta, scrie economica.net

O privatizare prelungită

Privatizarea Romaero s-a aflat pe lista tuturor guvernelor din ultimii 20 de ani, însă până în prezent demersurile au fost oprite, unul dintre motive fiind tocmai terenurile aflate în proprietatea companiei.

De exemplu, fostul ministru al Economiei Varujan Vosganian declara la jumătatea anului trecut că instituţia va lansa procedurile pentru privatizarea companiei, alături de IAR Ghimbav şi Întreprinderea de Avioane Craiova.

„Vrem să facem curăţenie în sectorul de stat. Avem o seamă de companii asupra cărora avem preocuparea de a le încredinţa sectorului privat precum Oltchim, Cupru Min, unde se elaborează în aceste zile caietul de sarcini pentru a se vedea care este nivelul necesar de investiţii. Avem apoi câteva companii care se află în portofoliul OPSPI, cum ar fi Sanevit, Plafar, Şantierul Naval Mangalia sau IOR. În prezent suntem în proceduri înaintate la Sanevit şi Plafar, iar la Romaero suntem în evaluări pentru a o pregăti pentru privatizare“, declara Varujan Vosganian la bilanţul celor 100 de zile de mandat.

O altă încercare de privatizare ca a eșuat a fost la finele anului 2005,  însă procedura a fost blocată câteva luni mai târziu din cauza unor datorii istorice ale companiei.

Încercările eșuate ale lui Dan Voiculescu

Dan Voiculescu a încercat în ultimii 25 de ani să preia sau să se asocieze sub diverse forme cu Romaero. Încă din 1993, fostul lider PC a încercat să preia o parte din Romaero, însă guvernul de atunci a refuzat propunerea lui Voiclescu. Câțiva ani mai târziu Voiculescu, prin intermediul mai multor firme reușește să se asocieze cu statul român cu scopul de a moderniza aeroportul Băneasa și anexele acestuia.  Presa a relatat în decursul anilor, că Dan Voiculescu este interesat de preluarea Romaero.