CITEŞTE ŞI

Taxe si impozite

AVERTISMENT: ȘOFERII VOR FI "CONTROLAȚI LA SÂNGE"

Autor: |

Ministerul Transporturilor a pus gând rău şoferilor, indiferent de naţionalitate. Aceştia vor fi monitorizaţi atent dacă circulă pe drumurile naţionale fără să achite rovinieta.

Ministrul transporturilor Ioan Rus a precizat ca în acest an vor fi luate măsuri suplimentare în ceea ce priveşte monitorizarea şoferilor care circulă pe drumurile naţionale sau pe autostrăzi fără să deţină rovinietă.

"Ce se va aduna de la acciza de la motorină suplimentar, ce se va aduna de la rovinietă - unde vom lua măsuri în acest an ca fiecare cetăţean român, şi nu numai, să-şi cumpere rovinietă- mai putem socoti să ajungem de la un miliard la aproape două miliarde de lei pe an suplimentar faţă de ce avem în buget", a declarat ministrul Ioan Rus, la cu ocazia prezentării priorităţilor din infrastructura rutieră, eveniment la care au participat premierul Victor Ponta, ministrul finanţelor, Darius Vâlcov, şi ministrul fondurilor europene, Eugen Teodorovici.

Rus a menţionat că vor fi luate măsuri şi în ceea ce priveşte autovehiculele înmatriculate în străinătate.

Noi puncte de monitorizare a rovinietei

În urmă cu o lună, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că a pus în funcţiune 18 noi puncte fixe de control a valabilităţii rovinietei, avertizând că zonele unde sunt acestea amplasate nu vor putea fi evitate.

Până la instalarea celor 18 noi puncte, controlul valabilităţii rovinietei se realiza prin intermediul a 33 puncte fixe de control, 14 puncte mobile de control şi prin intermediul personalului IGPR, ISCTR şi CNADNR SA (în punctele de trecere a frontierelor), cu drept de verificare a deţinerii rovinietei valabile.

Potrivit comunicatului CNADNR, punctele de control puse în funcţiune în luna decembrie, sunt amplasate în zone în care acestea nu pot fi evitate de către conducătorii auto. "Aceste puncte de control fac parte din sistemul informatic deţinut de CNADNR , sistem care permite emiterea rovinietelor atât prin punctele de lucru ale Distribuitorilor autorizaţi de CNADNR SA, cât şi prin intermediul SMS (pentru utilizatorii români şi doar pentru perioada minimă de valabilitate pentru fiecare categorie de vehicul în parte), dar şi pentru descurajarea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi de a circula fără a deţine rovinietă valabilă", se menţiona în comunicat.

Mai mult, compania a anunţat că în 2015 are în intenţie să pună în funcţiune încă 23 puncte de control a valabilităţii rovinietei. Astfel, "prin intermediul tuturor acestor mijloace de control, CNADNR SA va acoperi în mare parte reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, în acest mod devenind aproape imposibilă circulaţia vehiculelor fără rovinietă valabilă", se arată în sursa citată.

Cum funcţionează sistemul

Mai întâi, numărul de înmatriculare este fotografiat. Informaţia este trimisă într-o fracţiune de secundă într-un centru de calcul, unde un operator confirmă că numărul înregistrat automat este corect. Apoi sistemul verifică dacă şoferul şi-a plătit taxa de drum. Dacă nu, va primi amenda în plic.

Câţi bani s-au strâns din rovinietă

Conform datelor transmise de CNADNR, în perioada 2009-30 septembrie 2013, încasările din rovinietă ajung la 3,72 miliarde de lei fără TVA, adică peste un miliard de euro cu TVA. Însă doar o parte din suma încasată de la şoferi are ca destinaţie modernizarea şi reabilitarea drumurilor naţionale. Acesta a fost motivul pentru care reprezentanţii CNADNR au propus, în toamna anului 2013, majorarea taxei. În aceea perioadă CNADNR se afla în subordinea Departamentului Marilor Proiecte, conduse de social - democratul Dan Șova.

Pentru proprietarii de autoturisme, conform proiectului de ordonanţă de urgenţă, elaborat de Departamentul Marilor Proiecte în 2013, noile valori erau de 5; 10 şi respectiv 32 de euro la rovinietele valabile 7 zile, 30 zile şi un  an. În prezent, pentru aceleaşi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridică la 3; 7 şi 28 euro.
Mai multe detalii pot fi citite aici: Guvernul scumpeşte rovinieta

Capital a încercat, în acea perioadă, să afle de ce este necesară creşterea tarifului şi în cazul autoturismelor, iar răspunsul celor de la CNADNR a venit sec: „avem cele mai mici valori din UE“. Mai mult, doar doar o parte din suma încasată de la şoferi are ca destinaţie modernizarea şi reabilitarea drumurilor naţionale. Lucian Calmus, director adjunct al direcţiei comerciale din cadrul CNADNR, susţine că „sumele provenite din rovinietă nu se alocă punctual pentru anumite proiecte de infrastructură, ci constituie o componentă a bugetului companiei“. Mai exact, „sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare (...) vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop“, se precizează într-un răspuns al companiei remis Capital.

Mai multe detalii:  AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ!

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii