SE INTAMPLA ACUM!

IT & C

Rossini, Vodafone: "Clienţii viitorului sunt cei care vorbesc tot mai puţin la telefon"

Autor: Bogdan Biszok | miercuri, 24 februarie 2016 | 0 Comentarii

Dezvoltarea reţelei, îmbunătăţirea experienţei clienţilor şi lansarea unei platforme video sunt principalele obiective în viitorul apropiat ale Vodafone, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă.

Vodafone România a fost certificată, în al doilea an consecutiv, pentru cel mai bun punctaj al serviciilor de date şi telefonie mobilă, după măsurări efectuate în toate reţelele mobile din România.

De asemenea, a obţinut cel mai mare scor dintre toate campaniile de certificare desfăşurate în 2015 de către P3 Communications în Europa. În testele efectuate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) privind calitatea serviciului de internet mobil în România, Vodafone se clasează pe locul doi. Andrea Rossini, director Consumer Business Unit, explică diferenţa dintre cele două teste.

„P3 Communications este un auditor independent care realizează teste mult mai complexe. Testul efectuat recent în România este realizat în întreaga ţară, pe mai multe zone şi pe un spectru mai larg. Testele ANCOM sunt realizaze în locaţii limitate şi nu diferă de oricare alt test de viteză realizat de diverşi furnizori, care au rezultate diferite. Testul este polarizat către anumite locaţii şi este mai puţin consistent şi răspândit în România. Este limitat, nu are relevanţă atât de mare“, explică Rossini. Conform datelor ANCOM, rezultatele sunt generate pe baza unui număr de peste 120.000 de teste efectuate de utilizatori, dintre care aproximativ 100.000 au fost validate şi utilizate în procesul de generare a statisticilor oficiale, fiind eliminate acele măsurători identificate drept erori sau tentative de influenţare a  rezultatelor.
Legat de investiţiile Vodafone în ţara noastră, Rossini a declarat că acestea sunt confidenţiale, însă a precizat că România este importantă pentru grupul britanic. „Vodafone are un plan de investiţii la nivel de grup 20 miliarde de lire sterline. O parte relevantă din această investiţie acoperă România. Am investit în ultimii ani sume mari în îmbunătăţirea experienţei consumatorului“ spune Rossini. România este o piaţă strategică deoarece aici există Vodafone Shared Services, un centru global de servicii, Danubius NOC, care monitorizează şi gestionează incidentele de reţea pentru nouă ţări, dar şi Service Operations Center, dedicat monitorizării serviciilor M2M furnizate clienţilor globali.

Focus pe serviciile de date

În ceea ce priveşte viitorul telecomunicaţiilor, Rossini este convins că în curând ni se va părea normal să urmărim clipuri cu rezoluţie 4K (imagine de patru ori mai clară decât Full HD) pe telefonul mobil, aşa cum în prezent ni se pare normal să avem semnal în subteran, lifturi etc. „Vodafone vine de la Voice Data Fone, iar acest lucru a fost spus acum mai bine de 20 de ani când serviciile de date nu erau relevante. Dacă compari experienţa de atunci cu cea din prezent te face să zâmbeşti. Lucrez în această industrie din 1999. Ceea ce avem acum este inimaginiabil. Serviciile de date erau un concept romantic. Trebuia să fii pasionat să foloseşti şi un router Wi-Fi înainte de 2000“, îşi aminteşte Rossini. „În prezent, terminalele sunt ecranul principal pentru consumatori şi atenţia se îndreaptă către serviciile de date. Publicul tânăr nu mai foloseşte serviciile de voce, poate doar cu părinţii, interacţiunea dintre ei este aproape exclusiv prin aplicaţii social network sau servicii video. Obiceiurile s-au schimbat şi afacerea se schimbă. Clienţii viitorului sunt aceia care vorbesc tot mai puţin la telefon“, adaugă oficialul Vodafone.

Operatorii din întreaga lume au efectuat teste în reţeaua viitorului 5G, iar majoritatea specialiştilor spun că primele astfel de reţele vor fi implementate în maximum patru ani. „Ne aşteptăm să vedem internet de mare viteză peste tot şi conţinut HD. Aşa cum în prezent ni se pare normal sa avem acoperire cu voce peste tot, ni se va parea normal să ne uităm la un clip 4K pe telefon oriunde la mare, la munte sau în tren. De asemenea, consumul de date se va schimba. În prezent, în România, avem un consum de câteva sute de MB per persoană, în alte ţări, cu penetrarea smartphone mai mare, vorbim de 1 GB, dar nu este nimic în comparaţie cu ceea va fi în viitor“, afirmă Rossini.

Având în vedere că cel mai mare consum se înregistrează pe platforme video, Vodafone are în plan lansarea unei serviciu video în ţara noastră. „Luăm în considerare acest lucru, în mai multe ţări avem deja o astfel de platformă cu rezultate bune. Avem parteneriate numeroase, cu YouTube, HBO etc. Suntem singurul operator care oferim HBO separat de abonamentul TV“, afirmă Rossini. În privinţa unui parteneriat Netflix-Vodafone pe piaţa locală, Rossini a declarat că nu este exclus, având în vedere că cele două companii colaborează deja în ţari precum Marea Britanie, Irlanda, Germania, Olanda, Portugalia, însă acest lucru va fi posibil când conţinutul Netflix va fi personalizat pentru România.

Andrea Rossini

Andrea Rossini ocupă poziţia de director Consumer Business Unit, începând cu data de 1 martie, 2013. Cu mai mult de 15 ani petrecuţi în industria telecomunicaţiilor şi cu o puternică experienţă comercială, acesta a avut mai multe roluri de management în marketing şi vânzări, la Vodafone Italia şi Vodafone Group, acoperind atât zona rezidenţială, cât şi cea de companii. Înainte de a veni în Vodafone Italia, în 1999, Andrea a fost consultant la PriceWaterhouse Coopers, iar anterior a lucrat la Pirelli, în sectorul producţiei de echipamente telecom. Andrea este licenţiat în Știinţă, Economie şi Inginerie Industrială la Universitatea Politehnică din Milano şi deţine un Master de la Henley Management College.

Acest articol a apărut în editia tipărită a revistei Capital, din perioada 22-28 februarie 2016

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.