Românii petrec aproximativ 42 de ore pe săptămână urmărind în mod activ conținut TV sau video, conform celui mai recent studiu Ericsson. Cei mai mulţi se uită la TV dimineaţa înainte să plece la serviciu şi seara, iar cei care îşi permit o fac pe televizoare de ultimă generaţie. Spre exemplu, când LG a adus în ţara noastră primele televizoare 3D, tot stocul a fost vândut în aceeaşi zi. Oficialii UPC au declarat pentru Capital că doar 5% din totalul abonaţilor încă privesc la televizoare vechi, cu tub catodic. Un studiu al companiei de sateliţi SES Astra România a arătat că românii din mediul rural nu prea fac diferenţa între SD şi HD şi, de aceea, la ţară continuă să fie folosite multe televizoare cu tub, iar televizoarele vechi sunt înlocuite cu unele mai puţin vechi şi nu cu unele de ultimă generaţie.

Inovaţii

Cei care vor să aibă în sufragerie cele mai noi modele au de unde alege. La târgul de electronice Consumer Electronics Show organizat în Las Vegas, Samsung, Sony, Panasonic şi LG au prezentat modele revoluţionare. Samsung, liderul pieţei, a lansat o gamă de televizoare QLED. „Anul 2017 va marca o schimbare de paradigmă în industria de ecrane, reprezentând punctul de trecere în era QLED”, a declarat HyunSuk Kim, președintele diviziei Visual Display Business în cadrul Samsung Electronics. Tehnologia QLED aduce cu 30-40% mai multă luminozitate decât cea OLED, oferă un consum mai scăzut de energie, televizoarele sunt mai ieftin de produs, iar panourile sunt flexibile. Îmbunătățirile de design și utilizare ale noii serii QLED, includ un singur cablu transparent prin care toate dispozitivele compatibile se pot conecta la televizor. 

Panasonic a lansat primul televizor OLED Ultra HD cu capabilitate HDR din lume care acceptă, totodată, o procesare a imaginii la nivel profesional. Panasonic EZ1000 soluţionează una dintre cele mai mari probleme ale televizoarelor: pierderea detaliilor în zone ale imaginii care sunt aproape negre. Panasonic utilizează informațiile acumulate la proiectarea televizoarelor cu plasmă pentru a compensa această caracteristică a tehnologiei panoului OLED, rezultând detalii fără precedent chiar și în cele mai întunecate scene. Televizorul EZ1000 de 65 de inch va fi disponibil în Europa începând cu luna iunie.

Noile televizoare Bravia de la Sony sunt prevăzute cu o tehnologie îmbunătățită de iluminare din spate cu LED, care permite un control mai precis al reglării intensității luminoase localizate. Sony a dezvoltat, de asemenea, o nouă tehnologie audio Acoustic Surface care permite redarea sunetului direct din ecran. Acest lucru permite o uniformizare perfectă a imaginii și sunetului, imposibil de obținut de către televizoarele convenționale. Televizorul produce sincronizarea amplă a sunetului și a imaginii, chiar și în zonele laterale.

În ceea ce priveşte LG, prima companie care a lansat un TV în Coreea de Sud în anul 1966, lansările sunt spectaculoase. Compania a prezentat în Las Vegas un televizor transparent de 55 inch, dar care nu va ajunge prea curând în magazine şi un televizor care se lipeşte pur şi simplu de perete. Signature 4K OLED seria W este un televizor de 77 inch, care are o grosime de 2,57 mm şi o greutate de 7,7 kg. Acesta se montează exclusiv pe perete cu ajutorul unui suport magnetic. Toate porturile sunt montate pe un sound bar care va fi livrat cu televizorul.

Vânzările mondiale de televizoare sunt în scădere întrucât din ce în ce mai mulți oameni preferă smartphone-urile, tabletele sau computerele pentru a urmări diverse programe. Steve Koenig, analist al CTA, organizatorul CES.

105 milioane de televizoare vor fi livrate anul acesta, faţă de 109 milioane anul trecut, conform analiştilor.