Cel puţin, aşa arată un studiu realizat recent de Mercury Research. Mai mult, România rămâne atracţia turistică cea mai importantă, şi în 2014, fiind cea mai probabilă destinaţie pentru unul din patru români care intenţionează meargă în vacanţă. Grecia (14%) şi Italia (6%) sunt următoarele ţări pe lista preferinţelor de vacanţă pentru 2014.

În acelaşi timp, circuitele care includ mai multe ţări sunt o alternativă preferată de 15% dintre români. Turiștii români sunt influenţaţi într-o mare măsură de experienţele anterioare sau de recomandările prietenilor în alegerea destinaţiilor de vacanţă.

Peste 80% dintre cei care plănuiesc meargă în vacanţă anul acesta nu au făcut niciun fel de rezervare şi doar 7% şi-au aranjat deja în întregime toate detaliile de călătorie, precum transportul şi cazarea. “În această perioadă, operatorii de turism au un potenţial considerabil, întrucât majoritatea celor care vor pleca în vacanţă nu şi-au organizat încă sejururile. Însă, odată cu venirea primăverii, încep se facă planificările pentru concediile de vară şi sunt urmărite îndeaproape ofertele timpurii care au avantajul unor preţuri mai bune faţă de cele din sezon”, a declarat Ioan Simu, director general Mercury Research.

Potrivit aceluiaşi studiu, 22% dintre românii cu vârstă peste 18 ani nu au fost în vacanţă anul trecut. Totodată, cea mai populară destinaţie turistică a fost România, fiind aleasă de aproape jumătate dintre români. La distanţă mare faţă de România, în topul ţărilor vizitate anul trecut s-au situat Italia (13%), Ungaria (12%) şi Bulgaria (12%).

Alte ţări în care românii au ales şi petreacă vacanţele în 2014 au fost Grecia, Germania, Austria, Turcia şi Spania.
Varianta de transport cea mai utilizată pentru deplasările internaţionale a fost maşina personală (52%), fiind urmată de călătoria cu avionul (47%). Pentru vacanţele în ţară, doar 8% dintre români au ales avionul, în timp ce 85% maşina personală.