Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

IT & C

Reguli noi pentru returnarea produselor defecte. Se aplică și bunurilor achiziționate online

Autor: | | 0 Comentarii

În prezent, în UE există reguli diferite privind remedierea sau înlocuirea produselor defecte, în funcție de țara în care vă aflați și dacă ați cumpărat online sau offline.

Pot exista diferenţe în legătură cu dreptul la reparaţii sau înlocuiri şi la durata drepturilor dumneavoastră.Noile reguli vor fi uniforme în întreaga UE şi vor acoperi atât achiziţiile online, cât şi pe cele offline. Acestea vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorului prin:

  • oferirea opţiunilor: reparaţii sau înlocuire, iar în cazul reparaţiilor nesatisfăcătoare, reducerea preţurilor sau rambursarea
  • consumatorul nu este obligat să demonstreze că produsul a fost defect în momentul livrării/cumpărării timp de un an de la livrare/cumpărare.

 Să luăm cazul unui client care cumpără un frigider într-un magazin local. În conformitate cu această nouă lege UE pentru consumatori, clientul ar avea un an (până acum perioada era de şase luni) să solicite reparaţii şi înlocuirea gratuită, fără a fi nevoit să demonstreze că defecţiunea era prezentă la momentul cumpărării. Aceleaşi reguli s-ar aplica dacă frigiderul ar fi fost cumpărat online.

În conformitate cu normele UE, comerciantul rămâne responsabil dacă un defect apare în termen de doi ani, dar cumpărătorii ar trebui să demonstreze - în al doilea an - că defectul nu este responsabilitatea lor.Noile reguli privind cumpărăturile vin după eliminarea blocării geografice pentru cumpărăturile online - restricţiile impuse de magazinele online pe baza naţionalităţii, a locului de reşedinţă sau a locului de conectare, care vor dispărea până la sfârşitul anului 2018.

Regulile uniforme noi asigură certitudinea juridică tuturor vânzătorilor, mari şi mici, online şi offline: „Acestea asigură condiţii echitabile pentru întreprinderi, oferindu-le mai multă certitudine juridică şi încredere pentru a se angaja în vânzări transfrontaliere. Prin înlăturarea barierelor juridice, susţinem în special companiile noastre foarte mici, permiţându-le să îşi asume o cotă echitabilă în comerţul electronic alături de giganţi precum Amazon”, a spus raportorul pentru propunere, Pascal Arimont (PPE, Belgia) .

Normele se aplică bunurilor tangibile. În ceea ce priveşte bunurile digitale, noile norme la nivelul UE, care au fost aprobate de Parlament în noiembrie 2017, se află deja în faza de negociere dintre Parlament, Consiliu şi Comisie (în trialog). În conformitate cu aceste reguli, cumpărătorii online vor avea dreptul la reparaţii sau rambursări în cazul în care jocurile, aplicaţiile şi melodiile cumpărate online în UE nu funcţionează.

SURSA: www.europarl.europa.eu

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

PlayTech

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.