În perioada ianuarie-martie 2014, profitul operaţional al Samsung Electronics a scăzut cu 3,3% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, până la 8.490 miliarde woni (8,2 miliarde de dolari). În schimb, profitul net a crescut cu 5,9% în ritm anual până la 7.570 miliarde woni (7,31 miliarde de dolari) iar vânzările s-au majorat cu 1,53% până la 53.680 miliarde woni.

Compania a informat că a vândut aproximativ 111 milioane telefoane mobile în primul trimestru al acestui an, iar smartphone-urile au reprezentat aproximativ 70% din această cifră. De asemenea, în aceeaşi perioadă, Samsung a livrat aproximativ 13 milioane tablete.

'Samsung se aşteaptă ca aceste câştiguri să se îmbunătăţească începând din al doilea trimestru graţie vânzărilor mai bune de display-uri şi aparate electronice de larg consum, cumulată cu creşterea constată a vânzărilor diviziilor de dispozitive mobile şi memorii' a informat compania sud-coreeană într-un comunicat.

Deşi Samsung nu a dezvăluit detalii legate de numărul smartphone-urilor vândute în primul trimestru, firma de cercetare Strategy Analytics estimează că, pe segmentul smartphone, cota de piaţă a grupului sud-coreean a scăzut în primul trimestru pentru prima dată în ultimii patru ani. Potrivit Strategy Analytics, Samsung Electronics a rămas lider mondial în condiţiile în care a livrat 89 milioane smartphone-uri în primele trei luni, însă cota sa de piaţă a scăzut la 31,2% de la 32,4% în primul trimestru al anului trecut. Principalul său rival, grupul american Apple, a suferit şi el o scădere a cotei de piaţă de la 17,5% la 15,3%.

'Samsung continue să se confruntă cu o concurenţă dură din partea Apple în zona high-end a pieţei de smartphone şi din partea mărcilor chineze în zona inferioară a pieţei', a declarat directorul Strategy Analytics, Neil Mawston.

Datele Strategy Analytics arată că în primul trimestru al acestui an cota de piaţă a Lenovo a crescut la 4,7% de la 3,9% anul trecut, în timp ce cota de piaţă a unui alt producător chineze de smartphone-uri, Huawei Technologies, a rămas neschimbată la 4,7%.

Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co, cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, a raportat marţi cea de-a doua scădere consecutivă a profitului trimestrial, însă directorii companiei speră că rezultatele îşi vor reveni în al doilea trimestru graţie vânzărilor noului smartphone Galaxy S5, transmite Reuters.

În perioada ianuarie-martie 2014, profitul operaţional al Samsung Electronics a scăzut cu 3,3% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, până la 8.490 miliarde woni (8,2 miliarde de dolari). În schimb, profitul net a crescut cu 5,9% în ritm anual până la 7.570 miliarde woni (7,31 miliarde de dolari) iar vânzările s-au majorat cu 1,53% până la 53.680 miliarde woni.

Compania a informat că a vândut aproximativ 111 milioane telefoane mobile în primul trimestru al acestui an, iar smartphone-urile au reprezentat aproximativ 70% din această cifră. De asemenea, în aceeaşi perioadă, Samsung a livrat aproximativ 13 milioane tablete.

'Samsung se aşteaptă ca aceste câştiguri să se îmbunătăţească începând din al doilea trimestru graţie vânzărilor mai bune de display-uri şi aparate electronice de larg consum, cumulată cu creşterea constată a vânzărilor diviziilor de dispozitive mobile şi memorii' a informat compania sud-coreeană într-un comunicat.

Deşi Samsung nu a dezvăluit detalii legate de numărul smartphone-urilor vândute în primul trimestru, firma de cercetare Strategy Analytics estimează că, pe segmentul smartphone, cota de piaţă a grupului sud-coreean a scăzut în primul trimestru pentru prima dată în ultimii patru ani. Potrivit Strategy Analytics, Samsung Electronics a rămas lider mondial în condiţiile în care a livrat 89 milioane smartphone-uri în primele trei luni, însă cota sa de piaţă a scăzut la 31,2% de la 32,4% în primul trimestru al anului trecut. Principalul său rival, grupul american Apple, a suferit şi el o scădere a cotei de piaţă de la 17,5% la 15,3%.

'Samsung continue să se confruntă cu o concurenţă dură din partea Apple în zona high-end a pieţei de smartphone şi din partea mărcilor chineze în zona inferioară a pieţei', a declarat directorul Strategy Analytics, Neil Mawston.

Datele Strategy Analytics arată că în primul trimestru al acestui an cota de piaţă a Lenovo a crescut la 4,7% de la 3,9% anul trecut, în timp ce cota de piaţă a unui alt producător chineze de smartphone-uri, Huawei Technologies, a rămas neschimbată la 4,7%. AGERPRES