"Scandalul emisiilor reprezintă o criză existenţială pentru compania Volkswagen", a declarat Hans Dieter Pötsch, potrivit Welt am Sonntag, la o reuniune desfăşurată la sediul central al VW, în oraşul german Wolfsburg.

"Însă cred că, pentru Volkswagen, este o criză surmontabilă", a dat asigurări Pötsch, care va prelua în noiembrie preşedinţia Consiliului de administraţie al grupului auto german.

Potrivit publicaţiei Welt am Sonntag, bugetul de investiţii de 100 de miliarde de euro pregătit de VW până în anul 2018 va fi revizuit în scădere. Volkswagen a refuzat să comenteze informaţia.

Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.

Pe fondul scnadalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârşitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.

Conform legislaţiei americane, Volkswagen riscă să plătească despăgubiri de peste 18 miliarde de dolari. "Chiar dacă VW va reuşi să supravieţuiască în actuala formă, compania va ocupa o poziţie inferioară pe piaţă în următorii ani", comenta recent site-ul MarketWatch.com.

Volkswagen a depăşit Toyota şi a devenit în iulie cel mai mare producător auto mondial, din punctul de vedere al vânzărilor efectuate în primul semestru al anului 2015.

SURSA: Mediafax