Cristian Bîrzu s-a născut în Tecuci, a urmat şcoala în acest municipiu, iar în studenţie a ajuns în Bucureşti. Timp de patru ani a lucrat în cadrul unei multinaţionale, iar în 2006 s-a hotărât să-şi înfiinţeze propria afacere. A pus bazele unei firme de telecom împreună cu alţi doi parteneri. Cei trei au venit cu ideile, iar altă persoană a venit cu investiţiile. În câţiva ani, compania a devenit profitabilă, iar cei trei au cumpărat acţiunile de la finanţator. Cristian a ajuns să deţină circa 33% din acţiunile firmei, dar nu s-a mulţumit cu atât. A vrut să facă altceva şi a pornit o afacere de unul singur. A fost atras de ideea de a promova cât mai mult produsele româneşti, de aceea a demarat un business în care face acest lucru. După cinci luni în care a analizat piaţa, Cristian a deschis, din iulie 2014, un magazin online „Made Romania“. A pornit la drum cu 600 de produse, amplasate într-un depozit din Tecuci de 2.500 de metri pătraţi. Astăzi, după investiţii de peste 200.000 de euro, tânărul a ajuns să comercializeze peste 1.500 de obiecte: de la articole din ceramică şi porţelan, până la mobilă. Momentan, nu există o ofertă bogată de produse fabricate în România, de aceea tânărul spune că mica lui afacere are de unde să crească. „De la o lună la alta, vânzările cresc cu 40%“, a spus antreprenorul. Un alt lucru pe care mizează tânărul sunt preţurile. El susţine că produsele lui sunt mai ieftine decât cele practicate de marile lanţuri de retail sau chiar de producători.  

„În unele cazuri, preţurile noastre sunt mai mici şi decât cele din showroom-urile producătorilor de la care achiziţionăm. Pentru că obţinem discounturi bune de la fabricanţi“, a completat Bîrzu. Cel mai ieftin produs din magazinul lui Bîrzu este o cană de doi lei, iar cel mai scump articol este un pat de 1.800 de lei. Valoarea celei mai mari comenzi pe care a onorat-o a fost de circa 3.300 de lei şi era vorba despre un articol mobilier. Legat de preţuri, tânărul spune că un set cu vase din porţelan aurit ajunge pe site-ul său la 150 de euro, în timp ce un set similar poate fi achiziţionat cu 700 de euro în Germania. 

Potrivit spuselor omului de afaceri, porţelanul este unul dintre cele mai vândute produse. În ceea ce priveşte modul de livrare, antreprenorul spune că onorează comenzi cu o valoare de peste 250 de lei,  cu ajutorul unei flote de 8 maşini. Comenzile mici le livrează prin intermediul firmelor de curierat.

În ceea ce priveşte planurile de viitor, omul de afaceri vrea să ajungă cu produsele sale şi la export. „Din toamnă, vrem să traducem site-ul în patru limbi, astfel încât să fie accesat de mai mulţi străini. Şi vrem să exportăm în toate ţările din UE. Vom livra produsele prin UPS şi Fan Courier“, a mai spus tânărul. În prezent, produsele pot fi achiziţionate doar online, dar în viitorul apropiat antreprenorul vrea să deschidă şi două showroom-uri: unul în Braşov şi altul în Bucureşti. „Vom putea deschide aceste magazine după ce vom avea bani, astfel încât să creăm suficient spaţiu pentru fiecare producător cu care lucrăm“, a completat Bîrzu. Legat de obiectivele sale, Cristian mai spune că vrea să-şi extindă numărul de colaborări. În 2014, lucra cu 12 producători români, iar acum a ajuns la circa 23 de parteneri. Printre companiile de la care cumpără produse se numără şi firme care furnizează articole şi pentru magazinul Ikea. Însă, nu se opreşte aici şi vrea să ajungă la un număr de 40 de colaborări. Este încrezător că va reuşi să finalizeze mai multe parteneriate deoarece oferă servicii bune.

PONTURI PENTRU DEMARAREA UNEI AFACERI

După ce a păşit în lumea afacerilor, Cristian s-a confruntat cu multe dificultăţi, de aceea el îi sfătuieşte pe tinerii care vor să pornească un business să ia în calcul următoarele lucruri:

  • întemeierea unui plan de afaceri ce se întinde pe o perioadă de cel puţin un an, unde să fie bugetul şi obiectivele propuse;
  • alegerea finanţării; investiţiile din surse proprii reprezintă cea mai bună opţiune, dar dacă nu există această posibilitate, contractarea unui credit este o soluţie; dar trebuie să fiţi atenţi la dobânzile practicate de bănci;
  • alegerea firmei de curierat; acest lucru este foarte important având în vedere că produsul trebuie să ajungă într-o stare foarte bună la client;
  • dezvoltarea în mod constant a site-ului; în permanenţă trebuie să îmbunătăţeşti experienţa clientului care face cumpărături  mediul virtual.