'Piaţa de colectare a creanţelor din România este o piaţă dinamică şi competitivă. În prezent, se observă o uşoară creştere a industriei, datorată în mare tendinţei recente a băncilor de a vinde portofoliile de credite neperformante, cu scopul de a stimula contractarea de noi credite de către persoanele fizice. Companiile de colectare a creanţelor din România rămân concentrate pe etapa de colectare a creanţelor pe cale amiabilă, iar corespondenţa scrisă rămâne cea mai utilizată metodă pentru colectarea creanţelor în România', a declarat preşedintele AMCC, Georg Kovacs. 

În medie anuală, arată Asociaţia, piaţa de colectare a creanţelor a înregistrat o scădere de 12% în intervalul 2011-2014 în ceea ce priveşte valoarea creanţelor externalizate. 

"În cazul particular al anului 2014, valoarea creanţelor externalizate a înregistrat o scădere de 28% faţă de 2013, în mare parte din cauza creanţelor externalizate de tip B2C (business to consumer – n. r.), care au înregistrat o scădere de 34% în comparaţie cu 2013. Valoarea creanţelor colectate a înregistrat o creştere medie anuală de 7% în intervalul 2011 – 2014", se arată în document. 

Conform studiului, creşterea totală a veniturilor înregistrată în 2014 a fost de 24% în comparaţie cu 2013, în special datorită volumului de achiziţii de portofolii de creanţe din perioada analizată. 

"Întreaga valoare a debitelor externalizate din segmentul B2C în al doilea semestru din 2014 a ajuns la 558 milioane euro în piaţa din România. Valoarea creanţelor externalizate B2C în 2014 a crescut cu 7% în semestrul II din 2014, comparativ cu semestrul I al aceluiaşi an, în ciuda unei scăderi de 24% în segmental creanţelor comerciale redirecţionate. Scăderea menţionată este cauzată de scăderea valorii medii în euro/caz. Segmentul de creanţe achiziţionate B2C a înregistrat o creştere de aproximativ 60%, de la 130 milioane euro în semestrul 1 2014 la 208 milioane euro în semestrul 2 din 2014", informează studiul citat. 

În ceea ce priveşte segmentul Business to Business, valoarea totală a creanţelor externalizate a fost 41 milioane euro, în al doilea trimestru al anului trecut. 

"Creanţele externalizate din segmentul B2B în semestrul II 2014 au scăzut cu 67% comparativ cu valoarea înregistrată în primul semestru. În segmentul de B2B, creanţele domestice redirecţionate au înregistrat o scădere de 10% în al doilea semestru din 2014 comparativ cu primul semestru, în timp ce achiziţiile de creanţe comerciale domestice B2B au înregistrat o valoare minimă de 2 milioane euro în al doilea semestru din 2014", spune AMCC. 

Studiul a fost elaborat în conformitate cu datele prezentate de 12 companii membre AMCC. Acestea reprezintă aproximativ 80% din totalul pieţei de colectare a creanţelor (servicii de colectare a creanţelor şi achiziţii de portofolii de creanţe) şi 90% din piaţa de servicii de colectare a creanţelor. 

AGERPRES