UPDATE:

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România precizează într-un anunț că taxarea pe A1 și A2 ar putea fi introdusă abia din 2016, după finalizarea lucrărilor de reabilitare, iar Concesionarul ales sau statul român pot opta sau nu, pentru introducerea sistemului de taxare, în funcţie de preluarea riscului de trafic.

"Având în vedere că durata de reabilitare a celor două autostrăzi este estimată la 1 an, în niciun caz opţiunea privind introducerea sau nu a sistemului de taxare nu se va lua în discuţie nici în acest an, nici în anul 2015. Aşadar, autostrăzile nu vor fi taxate în anul 2015.", se menționează în anunțul CNADNR.

Întrebat într-o conferință pe teme de infrastructură dacă există vreo inițiativă pentru taxa de pod de la Cernavodă așa încât să nu mai fie aglomerație și cozi pe câțiva kilometri în sezonul estival, Narcis Neaga a precizat că va exista un altfel de sistem de taxare începând chiar de anul viitor sau din 2016, după ce se vor finaliza lucrările de reabilitare la cele două autostrăzi.

"Din toamna vom avea selectat partenerul privat pentru centura de sud a capitalei la nivel de autostradă. Din primăvară vor începe lucrările de reabilitare atât pe A1 cât și pe A2. Există mai multe variante: taxa ar putea fi introdusă chiar de la începerea lucrărilor  sau după finalizarea lor".  Lucrările ar putea costa până în 250 de milioane de euro.", a explicat Neaga.

Șeful CNADNR a explicat că taxa va fi decisă de constructor în situația în care va prelua și riscul de trafic.  "Noi am sugerat să înceapă taxarea după finalizarea reabilitărilor", a precizat Neaga.

Totodată, directorul general al companiei a menționat că în prezent nicio autostradă din România nu poate fi finanţată doar din taxe, ţinând cont de trafic.

În primăvara anului trecut, CNADNR a primit candidaturi din partea a patru asocieri de firme care vor să construiască cei 48 de kilometri în regim de concesiune. Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt: Asocierea Stra Via Sud (Strabag, Vinci, Aktor), Asocierea format din Astaldi, Euro Construct Trading 98 și Astalrom, Asocierea Tehnostrade și Spedition UMB, respectiv asocierea Impregilo și Salini.

 

 

Capital.ro scria încă din toamna anului trecut că de la sfârșitul anului 2016, în situația în care lucrările la prima autostradă în concesiune din România vor fi finalizate, șoferii vor fi obligați să achite taxă dacă vor să circule pe tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov.  Experții de la Jaspers au definitivat încă din 2012 studiul privind valoarea taxei în România, iar propunerile lor era de aproximativ 5 euro/100 kilometri pentru autoturisme. În urma mai multor discuții s-a acceptat o taxă de aproximativ 3 euro/100 km, pentru primele autostrăzi în concesiune. Este vorba de tronsoanele Comarnic-Brașov, Centura de sud a Capitalei – iar taxa va fi percepută și pe A1 și A2, și Craiova-Pitești, scria CAPITAL.RO în toamnă anului trecut.