Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Interviu

Interviu Bogdan Mîndrescu, directorul CNAB: Am demarat procedurile pentru un nou terminal

Autor: | | 0 Comentarii

Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti are în derulare câteva proiecte de anvergură. Dintre toate, cel mai important este construcția unui nou terminal. Ce presupune acest lucru, explică, în exclusivitate pentru Capital, directorul CNAB, Bogdan Mîndrescu.

Bogdan Mîndrescu susţine că angajaţii CNAB fac faţă provocărilor care vin din creşterea continuă a traficului de pasageri. Cu toate acestea, recunoaşte că s-au întâmpinat blocaje, dar este optimist că, odată cu implementarea noilor proiecte, timpii de aşteptare vor scădea. Tot legat de confortul pagerilor, directorul CNAB susţine că este monitorizată activitatea taximetriştilor care au acces în aeroport, iar cei cu un comportament inadecvat sunt sancţionaţi.

Capital: Cum arată în acest moment activitatea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti: care este în prezent capacitatea, atât în ceea ce priveşte numărul de pasageri cât şi aeronavele?

Bogdan Mîndrescu: Activitatea CNAB se defăşoară normal, în condiţiile în care traficul de pasageri este într-o constantă creştere, de circa 20% faţă de anul trecut. Astfel, în prima jumătate a anului 2017, s-au înregistrat, în medie lunară, un milion de pasageri şi 9.300 de aterizări şi decolări. Pentru tot anul, sunt estimate un trafic aerian total de 13 milioane de pasageri şi 117.000 de mişcări de aeronave.

Capital: Ce le răspundeţi pasagerilor revoltaţi de timpul mare de aşteptare până la îmbarcare? A cui este vina şi ce soluţii aveţi?

Bogdan Mîndrescu: Chiar dacă, la orele de vârf, au mai apă­rut aglomerări pe fluxul de pasageri, aceştia au respectat recomandările companiilor aeriene şi ale personalului aeroportuar, acest fapt contribuind la minimizarea timpilor de aşteptare şi, implicit, a disconfortului. Timpul mediu de aşteptare nu a depăşit, la aceste ore de vârf, 30 de minute, iar CNAB continuă acţiunile de extindere a zonelor de control de paşapoarte şi astfel, foarte curând, noi ghişee de control vor deveni funcţionale contribuind la reducerea substanţială a timpului petrecut la coadă.

Trebuie menţionat însă faptul că asistăm în continuare la o concentrare a zborurilor, în special a celor low cost, pe orele de vârf, astfel încât există riscul ca, indiferent de măsurile luate de administraţia aeroportului, aglomeraţia să reapară. În acest sens, am demarat procedura pentru declararea aeroportului Henri Coandă ca aeroport coordonat, fapt ce va permite o mai bună distribuire a zborurilor - în special a celor noi -  pe întreg parcursul zilei.

Capital: Care sunt proiectele de dezvoltare în următoarea perioadă?

Bogdan Mîndrescu: Pe termen mediu, am demarat procedurile pentru un nou terminal ce va fi amplasat adiacent actualelor clădiri ale terminalului aeroportului Henri Coandă. Acesta va permite acomodarea traficului suplimentar în următorii ani, până la finalizarea primei etape din programul strategic de dezvoltare a infrastructurii, program ce prevede nu numai noi terminale ci şi platforme, căi de rulare, parcări, centru de business precum şi alte investiţii.

Capital: Ce se întâmplă cu lucrările la piste? Când o să avem o pistă funcţională 100%?

Bogdan Mîndrescu: Ambele piste ale CNAB sunt funcţionale 100%, cu menţiunea că una dintre ele este deschisă în prezent pe o lungime de 2.200 metri din totalul de 3.500. La ambele piste se efectuează lucrări de întreţinere şi reparaţii curente şi sunt demarate proceduri pentru reparaţii capitale.

Capital: Când au fost reparate ultima dată pistele şi cât au costat ultimele lucrări de reparaţii?

Bogdan Mîndrescu: În a doua jumătate a anului 2016 s-au efectuat lucrări de reparaţii curente la stratul de uzură al pistei de decolare aterizare nr. 1 pe o suprafaţă de 40.800 mp, urmând ca, în cursul lunilor iulie-august a.c., să se efectueze lucrări similare pe alţi 38.000 mp. Pista de decolare aterizare nr. 2 este operată cu pragul 08 decalat, pe o lungime de 2.200 metri, încă din 15 august 2015, ca urmare a respingerii recepţiei lucrărilor efectuate pe prima treime a acesteia. În perioada imediat următoare se va efectua o evaluare a acestor suprafeţe, în vederea operaţionalizării şi redeschiderii pistei pe întreaga sa lungime  (3.500 m - n.r.).

În trimestrul al doilea din anul 2017, pe suprafaţa de mişcare s-au efectuat lucrări constând în turnare de covor asfaltic pe căi de rulare şi platforme, totalizând 15.800 mp. Totodată, au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare şi platforme, pe o suprafaţă totală de 1.900 mp, alţi 825 mp fiind în lucru.

De asemenea, în aceeaşi perioadă, s-a obţinut aprobarea, prin Ordin de ministru, a indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea către nord a platformei 1, cu patru poziţii de parcare aeronave şi s-a parcurs etapa de întocmire a proiectului tehnic, urmând etapa de contractare şi execuţie a lucrărilor.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro