După nici 6 ani de la recepţionarea lucrărilor de reparaţii curente a unei piste de la aeroportul Otopeni, unde s-au cheltuit peste 3,5 milioane euro, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, (CNAB), investeşte aproximativ 1,57 milioane de euro, fără TVA, în repararea a circa 1.200 m din aceeaşi cale de rulare.

Foşti membrii în Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti ne-au declarat că lucrările de reabilitare a pistei 2 ar fi trebuit să înceapă încă de anul trecut.

„Este vorba de anumite exfolieri ale stratului de asfalt de pe pistă din cauza infiltraţilor de apă. Se înlocuiesc anumite dale de beton pe o lungime de circa 1.200 m se toarnă asfalt şi pista este echipată conform standardelor Uniunii Europene. Licitaţia pentru aceste lucrări a fost câştigată de Tehnoton Edilitare cu preţul cel mai mic“, ne-au precizat foşti membrii ai CA-ului CNAB. Aceştia ne-au explicat că lucrările de reabilitare a pistei, efectuate în perioada 2007-2010, nu au fost conforme cu datele din caietul de sarcini şi proiectului tehnic. „Sunt zone unde asfaltul s-a umflat şi s-au format găuri pentru că s-a turnat un strat subţire. În prezent se lucrează pentru repararea celor 1.200 m de pistă avariată“, ne-au mai declarat foştii angajaţi ai CNAB.

Reparaţie scumpă

Am solicitat conducerii Companiei Naționale Aeroporturi București să ne menţioneze când a intrat pista în reperaţii şi cât costă lucrările. „Valoarea lucrărilor este de 1.556.348,66 euro (fără TVA). Lucrările de reparații la pista 08L-26R se desfășoară în baza unui contract de proiectare și execuție, atribuit în urma aplicării procedurii legale de achiziție publică, în conformitate cu OUG 34/2006, respectiv cerere de oferte“, ne-au răspuns oficialii CNAB.
În 2010 s-au cheltuit alte 16 milioane de lei pentru repararea aceleaşi piste.

După ce va fi reparată pista 2, oficialii CNAB ne-au anunţat că se reabilitează şi pista 1. „În prezent este în derulare un contract de actualizare a expertizei tehnice, DALI și elaborare a proiectului pentru reabilitare și modernizare a pistei 08R – 26L. Pe baza proiectului care va fi elaborat în cadrul acestui contract se va realiza o procedură legală de achiziție publică (licitație deschisă) pentru contractarea lucrărilor“, ne-a mai precizat conducerea CNAB. Cu toate că nu a mai fost reabilitată de la începutul anilor ‚90, pista 1, aflată în apropierea Salonului Oficial din cadrul CNAB, este funcţională.

3, 59 milioane de euro a costat, acum 6 ani, reparaţia aceleaşi piste

1.200 de metri are pista a căror reparaţii costă alte 1,5 mil. euro