Chiar dacă au încasat aproape 6 milioane de euro/km de autostradă pentru lotul 3 de autostrada Orăștir-Sibiu, italienii de la Salini-Impregilo vor încă 31 milioane de euro. Conducerea Salini-Impregilo a comunicat conducerii CNADNR că va face apel împotriva rezilierii contractului pentrui că este o decizie nejustificată și iresponsabilă. 

 

„Salini Impergilo denunță grave încălcări contractuale ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România privind proiectarea și construcția lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu cu o lungime de 22 km, atribuit în mai 2011. Aceste încălcări contractuale culminează cu decizia asumată pe 13 ianuarie de a rezilia unilateral contractul în cauză și de a reatribui lucrările printr-o nouă licitație.Lucrările cu o valoare totală de 126 milioane de euro, începute în 20 iunie 2011 și cu termen estimat de finalizare 17 aprilie 2013, au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNADNR cauzând o creștere a costurilor și a termenului de predare ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune și întindere imprevizibilă) pe care Salini le-a gestionat în baza unor acorduri încheiate dar niciodată respectate de către CNADNR”, conform comunicării transmise de italieni către CNADNR.

 

Înainte de decizia privind rezilierea contractului de construcție a lotului 3 de autostradaă Orăștie-Sibiu, oficialii CNADNR au așteptat 127 de zile o soluție din partea constructorului pentru a reconstrui cei aproximativ 200 m demolați și a repara decefecțiunile apărute pe aproximativ 300 m de autostradă. Dacă tot nu s-au gândit cum să remedieze lucrările lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, italienii de la Salini Impregilo acuză CNADNR că nu a acceptat plata a încă 31 milioane de euro.

 

„CNADNR a ignorat toate deciziile Comisiei de Adjudecare a Disputelor care au dat câștig de cauză în mod repetat companiei Salini și nu a plătit niciodată sumele de adjudecate, care au ajuns la un total de 31 milioane de euro. (…). Salini Impregilo intenționează să conteste în toate instanțele naționale și internaționale decizia CNADNR, care în afara faptului că aduce atingere reputației companiei, este complet nejustificată, iresponsabilă și decisivă pentru acoperirea deficiențelor contractului”, potrivit cumunicării italienilor care s-au ocupat de construcția autostrăzii demolate.