CITEŞTE ŞI

IT & C

eMAG: Piața de wearables va depăși anul acesta 75.000 de unități

Autor: capital.ro | miercuri, 16 martie 2016 | 0 Comentarii

Piaţa locală a gadgeturilor smart a cunoscut în ultimii ani una dintre cele mai spectaculoase evoluţii din segmentul produselor electronice. Ceasurile inteligente şi brăţările fitness sunt în topul preferinţelor clienţilor, urmate de gadgeturile Smart Home, precum alarmele şi senzorii cu infraroşu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente.

În 2015, clienţii eMAG au cumpărat peste 14.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, cu 300% mai mult faţă de anul precedent şi în valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evoluţia va continua şi în 2016, când numărul acestor gadgeturi cumpărate de pe eMAG se va dubla, atingând pragul de 30.000 de unităţi vândute. Volumul gadgeturilor smart achiziţionate de pe eMAG reprezintă aproximativ 40% din numărul de unităţi vândute în total în România.
Conform estimărilor eMAG referitoare la întreaga piaţă de wearables, în 2015 s-au vândut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, iar anul acesta volumul va ajunge la 75.000 de unităţi. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

„Diversificarea gamei de produse şi preţurile accesibile pentru publicul general sunt câteva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pieţei de wearables la nivel local. Estimăm că, în viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piaţa din

România Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranţă la o creştere a vânzărilor pe întreaga categorie. Preconizăm că, în maxim 3 ani, piaţa locală va atinge pragul de aproximativ 200.000 unităţi vândute”, spune Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG.

Potrivit eMAG, şi dezvoltarea Smart Home şi Internet of Things este un factor de creştere a consumului de pe telefoanele mobile şi, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influentează şi piaţa de accesorii. În perioada imediat următoare, clienţii vor beneficia de cea mai mare gamă de produse wearables, dar şi de o gamă completă de accesorii pentru acestea prin intermediul eMAG şi eMAG Marketplace.

Top wearables

Topul celor mai cumpărate gadgeturi smart, după valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie internă de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagră), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagră), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) şi de Fitbit Charge HR, (modelul de culoare neagră, cu autonomie de 5 zile).

„Paradigma de consum se schimbă rapid, iar acest lucru influenţează direct modul în care marii producători de hardware din industrie gândesc gamele de produse, combinând inovaţiile tehnologice cu ultimele tendinţe în materie de design şi culori. Clienţii îşi doresc gadgeturi care integrează mai multe funcţionalităţi şi preferă smartwatch-urile cu display rotund şi design clasic şi brăţările fitness, care pot fi uşor şi accesorii fashion”, adaugă Stejara Pircan.
În coşul de cumpărături, alături de ceasuri inteligente şi brăţări fitness, clienţii au mai adăugat telefoane mobile, periferice PC, dar şi electrocasnice mari şi mici. Anul trecut, valoarea medie a achiziţiei pe segmentul smartwatch-uri şi brăţări fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Peste 83% dintre clienţii eMAG care au achiziţionat anul trecut ceasuri inteligente şi brăţări sunt bărbaţi. În ceea ce priveşte vârsta, 74% din ei sunt între 25 şi 44 de ani. În perioada următoare, odată cu diversificarea modelelor şi culorilor pentru dispozitivele purtabile, ponderea publicului feminin va creşte semnificativ.

Black Friday şi lunile decembrie, februarie şi martie sunt perioadele de shopping cu cele mai mari vânzări de ceasuri inteligente şi brăţări fitness. Principalele modalităţi de utilizare a acestor gadgeturi sunt: sport, fashion şi monitorizarea sănătăţii.

Dispozitive Smart Home

Dacă până acum, smart tv-urile erau produsele din categoria smart home cu cele mai multe comenzi, odată cu evoluţia noilor tehnologii pentru locuinţe, clienţii eMAG au început să se orienteze şi către alte game, de la senzori cu infraroşu, senzori de mişcare, yale electromagnetice, până la prize inteligente. La finalul acestui an, categoria gadgeturilor smart pentru casă de la eMAG va înregistra o creştere majoră.

Topul gadgeturilor smart pentru locuinţe este condus de alarme şi accesorii, cu 60% din totalul comenzilor înregistrate în 2015, urmate de camere de supraveghere (22%) şi de senzori şi module Smart Home (18%). Publicul este preponderent masculin, iar 73% dintre ei au vârsta cuprinsă între 25 şi 44 de ani. Principalele motive pentru achiziţionarea acestor produse sunt siguranţa şi controlul de la distanţă al anumitor aparate din casă.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii