Se pregătește o mică revoluție la Dacia. Viitoarele modele Sandero 3 și Logan 3, așteptate în 2020, vor utiliza platforma tehnică CMF-B pe care o va avea în dotare și Renault Clio 5. Dar cu modificări substanțiale.

Platforma B0 pe care modelele Dacia o folosesc încă din 2004, când a fost prezentat modelul Logan, nu mai poate susține progresul tehnologic și, prin urmare, trebuie înlocuită. Să nu uităm că, de fapt, această B0 este derivată din platforma pe care Renault Clio o folosea încă din 1998! Ajunsă la limita maximă a capacităților – mai ales că din această toamnă întreaga industrie este obligată să treacă la Euro 6c și, din 2024, chiar la Euro 7 – platforma va fi schimbată cu o variantă modificată a celei pe care francezii o vor monta pe Renault Clio 5 de anul viitor. Presa franceză notează că platforma CMF-B (Clio 5) va fi declinată în două variante, una completă denumită „High specification” rezervată mașinilor Renault (Clio și Captur), și una simplificată pregătiă pentru Dacia și modelele Renault destinate pieței din Rusia având numele „Access Specification”. Jurnaliștii publicației l`Argus susțin că CMF-B Access Specification va debuta la finalul lui 2019 pe un nou SUV compact pentru piața rusă care va ajunge, mai apoi, în China și Brazilia. O comercializare a acestui model în Europa sub marca Dacia nu a fost încă decisă. Însă, în această eventualitate, modelul nu va debuta mai devreme de 2020 pentru a nu afecta vânzările actualului SUV Kadjar. Prin urmare, marca Dacia va beneficia de noua platformă, cel mai devreme, în 2020, când va începe sarabanda lansărilor Sandero 3 și Logan 3.

O altă schimbare care se va petrece chiar în acest an este înlocuirea unor motoare existente în gamă. Începând cu 1 septembrie 2018, toți producătorii de automobile – fie ei premium, smart-buy sau low-cost – vor trebui să se încadreze în standardele de depoluare Euro 6c, iar unele dintre propulsoarele aflate acum în dotarea modelelor Logan, Sandero, Duster, Lodgy și Dokker nu pot fi adaptate la noile cerințe. Fiind de generație nouă, motoarele atmosferice 1.0 SCe – 75 CP și 1.6 SCe – 115 CP au nevoie doar de mici modificări pentru a se încadra în Euro 6c. La fel se întâmplă cu TCe-ul de 0.9 litri care dezvoltă 90 CP. Acesta din urmă va fi totuși schimbat, în 2020, cu un propulsor de 1.0 litri, cu totul nou, turbo, în trei cilindri, care va dezvolta 100 CP (HR10). Jurnaliștii francezi notează că acest motor, derivat din 1.3 TCe (HR13), va putea fi echipat atât cu injecție directă cât și indirectă. Și, dacă tot vorbim despre 1.3 TCe, un motor de asemenea nou în gama Renault, trebuie spus că acesta va intra în dotarea SUV-ului Duster în locul blamatului 1.2 TCe. Nici actualul diesel 1.5 dCi nu va rămâne neschimbat, inginerii fiind pregătiți să îi adauge un sistem de injecție de 2.000 de bari (în loc de 1.600 bari), și unul de tratare a emisiilor de oxizi de azot (SCR). Propulsorul rezultat va fi declinat în doar două variante de putere – 85 CP și 115 CP – în loc de cele trei din prezent, 75, 90 și 110 CP. La solicitarea Capital de a da detalii despre eventualele modificări ale gamei de propulsooare, fostul director general al Automoibile Dacia, Yves Caracatzanis, s-a mulțumit să declare că întreaga industrie lucrează la schimbări ale motoarelor pentru a îndeplini noile norme de depoluare și că progresul tehnologic continuă și în cazul Dacia.