„O altă prioritate a noastră este Centura Bucureşti existentă, secţiunea de nord şi secţiunea de sud. Pentru secţiunea de nord, ne propunem pentru 2017 să finalizăm modernizarea la patru benzi a sectorului cuprins între DN 7 şi A1. Pentru închiderea secţiunii de nord din acest an vom relicita execuţia de lucrări pentru sectorul lipsă DN2 – A2, termenul de finalizare pentru această secţiune fiind 2019, când practic vom putea circula pe centura actuală la profil de patru benzi între autostrada A1 şi A2”, a spus ministrul, citat de Agerpres.

Conform lui Răzvan Cuc, pentru secţiunea de sud, abordarea rapidă este reprezentată de începerea în acest an a procedurii de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări pentru rezolvarea conflictelor de trafic în intersecţiile critice. 

"Şi aici mă refer la intersecţia cu DN 4 de la Popeşti – Leordeni şi intersecţia cu drumul judeţean de la Berceni. Termenul de începere a procedurii este aprilie 2017. Coroborat cu aceste proceduri, demarează şi lucrările pentru realizarea pasajului Domneşti. Procedura de achiziţie pentru execuţia lucrărilor este în derulare, aceasta fiind începută încă din 2014, dar este în contestaţie. Termenul de finalizare pentru pasajul de la Domneşti este de 24 de luni", a precizat el. 

Un alt proiect foarte important menţionat de şeful de la Transporturi a fost Centura Bucureşti la profil de autostradă. 

"Deşi această investiţie s-a dorit a fi implementată printr-un contract de concesiune – concesiunea cuprindea atât construcţia autostrăzii Centura Bucureşti, cât şi reabilitarea A1 Bucureşti – Piteşti şi A2 Bucureşti – Constanţa şi a fost scoasă la licitaţie încă din 2012 – această procedură nu s-a finalizat nici până în prezent. Ca şi soluţie, deşi acest proiect era prevăzut în Master Planul General de Transport, cu o implementare după 2020, considerăm că este veriga lipsă din Coridorul IV, asigurând conexiunea între A1 şi A2. În semestrul II al anului 2017 vom începe procedura de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor pe acest tronson. Estimăm că semnarea contractului va avea loc undeva la sfârşitul anului 2017", a precizat Cuc.    

Comisiile de specialitate din Camera Deputaţilor şi Senatului s-au reunit vineri pentru a dezbate proiectul de buget pe 2017 al Ministerului Transporturilor. Parlamentarii au depus la proiectul de buget al MT un număr de 156 de amendamente, 63 de la PNL, 29 de la UDMR, 37 de la PMP, 24 de la USR, 2 de la ALDE şi unul de la PSD. 

Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creştere cu 60,33% raportat la execuţia preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei. 

Potrivit unui comunicat al CNAIR, remis AGERPRES pe 27 ianuarie, pentru proiectele aflate în faza de execuţie, prioritare pentru companie, au fost prevăzute în buget sumele necesare realizării acestora distinct în anexe, iar pentru proiectele în pregătire precum Comarnic – Braşov, Târgu – Mureş – Iaşi – Ungheni sau Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani sumele se regăsesc la cheltuieli de investiţii. 

"De asemenea pentru Centura Bucureşti (existentă) este prevăzută suma de 106,2 milioane de lei, fonduri externe nerambursabile – POIM. Pentru Centura de Sud (la profil de autostradă) este prevăzută suma de 5 milioane de lei pentru un contract de consultanţă (asistenţă tehnică, financiară şi juridică) pentru proiectul de concesiune Autostrada de Centura Bucureşti Sud", a spus CNAIR.