CITEŞTE ŞI

Femei de succes

Bibiana Stanciulov și rețeta dulce a succesului

Autor: |

Renumită pentru resuscitarea brandului magiunul din prune de la Topoloveni, Bibiana Stanciulov este o antreprenoare cu o solidă filosofie de business. Ea se poate mândri că a readus la loc de cinste un produs de tradiţie, apreciat chiar şi de Casa Regală.

De profesie sociolog, Bibiana Stanciulov a păşit în lumea antreprenoriatului în urmă cu 15 ani. Ideea de a înfiinţa o afacere a venit din ambiţia „de a demonstra unui bărbat“, fost director al fabricii din Topoloveni, că în industria alimentară pot avea succes şi produsele de cea mai bună calitate. Astfel, pornind de la o reţetă tradiţională de magiun din prune, Bibiana Stanciulov a ştiut să creeze un business profitabil.

Primele ingrediente

Povestea magiunului de prune de Topoloveni a început  în 1914. Atunci a fost înfiinţată prima fabrică de profil din ţară, cunoscută sub denumirea de „Cooperativa din Topoloveni“. De-a lungul timpului fabrica a trecut prin numeroase transformări. După Revoluţie însă, lucrurile au mers din rău în mai rău. Astfel, la începutul anilor 2000 unitatea de producţie a ajuns în paragină. Șansa magiunului de Topoloveni a apărut o dată cu ambiţia Bibianei Stanciulov. Ea a decis că, pentru a obţine reţeta profitului, merită să investească atât timp, cât şi bani. „Au fost vreo trei ani, până la finalizarea cumpărării unui «morman de fier ruginit», aşa cum era în 2001 secţia de magiun din Topoloveni“, îşi aminteşte Bibiana Stanciulov. La momentul respectiv, femeia de afaceri a plătit în jur de 300.000 de lei pentru această achiziţie.  Datorită cererii pieţei europene, în perioada 2001-2008, producţia anuală, de aproximativ 150 de tone, a fost dedicată unui singur produs: magiunul de prune Topoloveni. În prezent, portofoliul companiei s-a extins la 24 de produse. Explicaţia este simplă: anul 2008 a reprezentat un punct de cotitură în activitatea afacerii. Astfel, a încetat vânzarea vrac a magiunului şi a apărut o linie de producţie sub brand propriu. Borcanele cu magiun de Topoloveni au început să apară pe rafturile magazinelor şi, de la început, s-au bucurat de mult succes. Această schimbare a filosofiei de business a permis obţinerea unor premii internaţionale pentru calitate şi înregistrarea ca produs cu Indicaţie Geografică Protejată la nivel european. Între timp, compania a obţinut şi calitatea de furnizor al Casei Regale a României.

Prezentul şi viitorul magiunului

La 15 ani de la achiziţia unităţii de producţie din Topoloveni, Bibiana Stanciulov, alături de fiica sa, a reuşit să ajungă la un business de circa un milion de lei. Însă, în ultimii ani, compania nu a mai făcut profitul aşteptat, se plânge antreprenoarea, din cauza concurenţei neloiale. Din 2012, pe piaţa locală a început să fie invadată de dulceţuri sub marca Topoloveni, dar care nu respectau reţetele folosite de compania celor două antreprenoare. „Acest lucru ne-a afectat afacerea deoarece competiţia a venit cu produse mai slabe calitativ, dar şi mai ieftine. Iar cum noi nu am făcut rabat la calitate şi respectăm reţeta am rămas cu un produs mai scump pe piaţă. Am acţionat în instanţă pentru soluţionarea acestor probleme. Sperăm în recunoasterea legală a brandului şi eliminarea concurenţei neloiale, prin Justiţie“, explică Stanciulov.

Femeia în business

Bibiana Stanciulov a trecut de-a lungul timpului printr-o serie de încercări complicate. A reuşit să supravieţuiască în business şi, mai mult, a crescut valoarea brandului pe care l-a resuscitat.  De altfel, ea se consideră un antreprenor român care iubeşte şi respectă tradiţia, şi este convinsă că tot timpul, dar cu atât mai mult în business, trebuie să te bazezi pe fapte, nu pe vorbe. „Noi mai întâi am avut produsul, după care am obţinut certificarea europeană, şi după aceea pe baza meritelor am reuşit să promovăm“, a subliniat femeia de afaceri.

În viziunea Bibianei Stanciulov, România este la stadiul de grădiniţă în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerilor, iar educaţia este cea mai mare piedică în evoluţia antreprenoriatul românesc. „În masura în care se vor rezolva problemele legate de cutuma ca «numai femeia trebuie să stea acasa sau să schimbe scutece» nu vom evolua niciodată  ca societate. Totodată, femeia-mama trebuie să îl educe pe baieţel aşa cum şi-ar fi dorit să fie soţul ei. Principiul «ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face» este una dintre regulile de aur“, e convinsă femeia de afaceri. Dacă ar fi să dea câteva sfaturi tinerilor care vor să pornească o afacere, antreprenoarea le sugerează să se analizeze pe ei înşişi şi familia din care provin pentru a vedea dacă pot face faţă. „Succesul înseamnă multe nopţi nedormite, multe renunţări şi multe sacrificii. În acelaşi timp o afacere proprie iţi conferă sentimentul libertăţii absolute, al puterii asupra egoului. Cât produci, atât consumi. Faci ce îţi place“, a conchis Stanciulov.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii