CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Autostrada Transilvania începe, în sfârşit, să prindă contur

Autor: |

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a avizat începerea lucrărilor pentru trei contracte de proiectare şi execuţie a autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Transilvania. Odată finalizate aceste proiecte, în septembrie 2017, şoferii vor beneficia de aproximativ 37 km de autostradă între Câmpia Turzii şi Târgu Mureş.

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România Cătălin Homor ne-a anunţat că s-au deblocat mai multe lucrări pentru autostrada Transilvania. „În momentul de faţă avem mai multe contracte pe care le-am deblocat şi sperăm ca după finalizarea proiectării să înceapă lucrările în mod concret. Tronsonul de autostradă Ogra - Câmpia Turzii este în momentul acesta în perioada de proiectare şi va face legătura cu tronsonul Câmpia Turzii – Gilău.

De asemenea, tot în perioada aceasta vom semna cu antreprenorul Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro - Viaponte Romania contractul de lucrări pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădăşelu -Mihăieşti în lungime de 16,80 km. Dacă vorbim despre aceeaşi autostradă Târgu Mureş - Braşov - Oradea, foarte curând vor începe lucrările şi pe lotul 2 Ungheni - Ogra. Considerăm că este foarte important ca fiecare tronson să fie adus în stadiul de execuţie, să parcurgem etapa de expropriere, de obţinere a autorizaţiilor de construcţie astfel încât construcţia propriu-zisă a autostrăzii să se poată realiza în condiţii normale“, ne-a declarat şeful CNADNR, Cătălin Homor.

După semnarea ordinului de începere a lucrărilor, antreprenorii încep procesul de curăţare a aliniamentului autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii. La sfârşitul acestei luni, constructorii Autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov – Târgu Mureş - Cluj – Oradea, pregătesc utilajele pentru procesul eliberare a amplasamentului. „Din 4 mai am început lucrările de proiectare a lotului 2 de autostradă Iernut – Cheţani, termenul final pentru finalizarea construcţiei celor 17,9 km de autostradă este luna septembrie 2017.

Pe acest tronson de autostradă vor fi mai multe lucrări de artă, respectiv poduri şi viaducte. Cele mai importante structuri sunt în apropiere de localitatea Bogata, judeţul Mureş. În această zonă, se construiesc sunt 2 poduri peste râul Mureş, încadrate de un viaduct. Practic, muncitorii construiesc peste satul Bogata cei aproximativ 500 m de autostradă. La km 21 este o altă structură importantă a lotului de autostradă. În total, pe lotul 2 de autostradă, între Ogra şi Câmpia Turzii se construiesc trei poduri peste Mureş şi unul peste calea ferată Deda-Războieni“, ne-a precizat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA.

Probleme cu siturile arheologice

După curăţarea aliniamentului autostrăzii, antreprenorii sunt obligaţi să se ocupe de asanarea muniţiei. „Lotul de autostradă Iernut-Cheţani va avea o parcare de scurtă durată unde va fi construită o benzinărie. Pe tot aliniamentul autostrăzii va fi montat sistemul ITS. Chiar dacă au fost efectuate exproprierile pentru construcţia autostrăzii Iernut-Cheţani sunt probleme privind relocarea utilităţilor şi protejarea siturilor arheologice. Cetăţenii au cereale pe loturile de pământ expropiate pentru autostradă, banii cetăţenilor sunt în bancă, în câteva zile începem să curăţăm aliniamentul de vegetaţie. Cea mai mare problemă o reprezintă siturile arhelogice. De fiecare dată când descoperim un sit arheologic lucrările au de suferit“, ne-a explicat reprezentantul antreprenorului Astaldi SPA.

Se deschid şantiere de amploare între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii

Odată cu aplicarea prevederilor Ordonanţei nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, Ministerul Transporturilor şi CNADNR au reuşit să creeze premisele începerii lucrărilor în cadrul acestor contracte, prin reglementarea acordării avansului şi obţinerea avizelor necesare autorizării lucrărilor într-un termen scurt.

Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis, în data de 4 mai, ordinul de începere a lucrărilor pentru cele trei contracte de proiectare şi execuţie (FIDIC Galben) aferente Autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj – Oradea.

Aceste contracte de proiectare şi execuţie au fost atribuite următorilor antreprenori:

- Asocierea Geiger Transilvania SRL - Wilhelm Geiger GmbH & Co.KG: Lotul 1 Ogra -Iernut (3,6 km), contract în valoare de 55,7 milioane lei fără TVA;

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

26 aprilie 2017

CFR Călători suplimentează trenurile pentru 1 mai

Transporturi si Infrastructura

25 aprilie 2017

Victor Badea, noul Director General al AFER

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro