După o investiție de peste 1,5 milioane de euro – care se adaugă celei de circa 22 milioane de euro care a dus la deschiderea centrului de comerț și service de pe  Splaiul Independenței din București în 2009 – Auto Cobălcescu a pus la punct cel mai nou dealership BMW din România. Noul centru integrat BMW își va deschide porțile în această săptpmână și va completa oferta companiei care, până acum, a comercializat și reparat vehicule Dacia, Nissan, Renault și SsangYong. Totodată, Dan Grigore, directorul general al Auto Cobâlcescu a anunțat renunțarea la reprezentarea mărcii Suzuki precum și susținerea activității de reparații pentru brandul Saab.

Conform oficialilor Auto Cobălcescu, negocierile cu reprezentanța BMW din România au demarat cu mult timp în urmă, firma având nevoie de un un nou brand în portofoliu, „unul care să nu canibalizeze celelelate mărci reprezentate”. Mai exact, în încercarea de a susține rambursarea creditului contractat în 2009 pentru construirea întregului centru, compania a ales să investească în aducerea unui brand care să majoreze atât cifra de afaceri cât și profitul. Deocamdată, conform lui Dan Grigore, doar jumătate din suma împrumutată a fost returnată băncii – circa 2,5 milioane de euro fiind plătite doar în acest an – restul urmând a fi plătit până în 2022. Pentru noua investiție de 1,5 milioane de euro necesară deschiderii centrului BMW au fost folosite două surse de finanțare: o vânzare de active constânt într-un parc logistic din vestul Bucureștiului și sume încasate din vânzările anterioare.

Viorel Văsîi, directorul mărcii BMW din cadrul Auto Cobălcescu este de părere că BMW este cea mai bună alegere dintre brandurile premium care puteau completa portofoliul companiei. Asta pentru că marca are produse noi, o dinamică bună și o politică viabilă. Estimările oficialului arată că, în 2016, Auto Cobălceascu ar putea comercializa circa 200 de unități BMW noi și alte 100 – 120 de ocazie, fapt ce va majora substanțial cifra de afaceri. În 2017, doar afacerile cu mașini și servicii legate de marca BMW vor genera  10 – 15 milioane de euro, asta însemnând o dublare a cifrei de afaceri care, în acest an a fost de circa 16 milioane de euro. „O cifră de afaceri mică pentru că noi facturăm doar marja”, după cum ne-a explicat directorul general al Auto Cobâlcescu.

Numărul de angajați ai centrului integrat Auto Cobălcescu din Splaiul Unirii este în prezent de circa 200 de persoane, 25 dintre acestea fiind alocate noului proiect BMW, iar restul celorlalte mărci și serviciilor de suport.