‘Am început o campanie strategică de a accesa fondurile europene. Avem cel mai mare grad de creştere a fondurilor. Am ajuns la un grad de absorbţie de 21,7%, deci circa 22%, faţă de 6% cât era în 2012’, a precizat Filipescu.

Preşedintele ANT a subliniat că pentru continuarea campaniilor de promovare, integrate şi coerente, a României ca destinaţie turistică este necesară o strategie de marketing, iar toate acestea trebuie susţinute şi de o calitate a serviciilor, în contextul unei competiţii acerbe.

‘Toate statisticile ne arată că nu atât bogăţia atracţiilor turistice cu care România este pe deplin înzestrată transformă anumite zone în zone de interes turistic, ci existenţa unor condiţii şi care vizează să ofere turiştilor confortul şi securitatea psihologică şi fiziologică de care aceştia au nevoie. Turismul este o activitate care se transformă şi datorită unui grad de urbanizare constatat la nivel mondial. Turiştii încep să aibă exigenţe din ce în ce mai ridicate faţă de calitatea serviciilor, iar aici România se află, din punctul meu de vedere, la un nou început în ceea ce priveşte dezvoltarea şi promovarea turismului şi, deşi s-au făcut unele progrese în ultima vreme, consider că este nevoie de eforturi atât din partea noastră, ca instituţie publică centrală, cât şi din partea patronatelor şi a operatorilor de turism, şi de o comunicare între noi, tocmai pentru a transforma România într-o destinaţie competitivă pe piaţa internaţională a turismului’, a spus acesta.

În acest sens, Răzvan Filipescu a atras atenţia asupra faptului că, pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sunt necesare servicii de înaltă calitate şi de oameni foarte bine pregătiţi.

‘Nivelul educaţiei, al cunoştinţelor şi calificarea resurselor reprezintă pentru noi baza dezvoltării turismului. Tocmai de aceea ANT se implică, pentru că noi deţinem rolul în acordarea avizului tehnic de specialitate pentru formarea profesională în domeniu’, a explicat el.

O altă problema cu care România se confruntă, potrivit lui Filipescu, este aceea a migraţiei forţei de muncă calificate şi cu experienţă, pentru că statisticile arată că, dacă în Europa hotelurile reuşesc să-şi menţină cam 50% din salariaţi timp de 5 ani şi circa 25% mai mult de cinci ani, în România menţinerea acestora este de maximum 10% din personalul calificat pe o perioadă de 1 sau 2 ani, fapt extrem de îngrijorător.

‘Noi trebuie să tragem nişte semnale de alarmă şi în ceea ce priveşte calitatea formării profesionale şi să îmbunătăţim toate aceste cursuri de calificare profesională şi să le adaptăm la cerinţele pieţei. Trebuie să vedem exact şi atitudinile de specialitate ale tour-operatorilor, care se reflectă şi în îmbunătăţirea serviciilor şi, implicit, în satisfacţia clienţilor’, a adăugat reprezentantul ANT.
Sursa: Agerpres