Anul trecut, cel mai mare producător autohton de automobile a produs 320.420 de vehicule, la acestea adăugându-se 42.371 colecții SKD ( vehicule complete, dar dezasamblate), 448.586 de motoare, 530.493 de cutii de viteze și 859.087 șasiuri.

Deși capacitatea instalată a uzinei de vehicule este foarte aproape de a fi atinsă, șeful companiei speră să poată majora în viitorul apropiat „măcar puțin” producția. În schimb, anul 2017 a adus creșteri de capacitate la Uzina Mecanică și de Șasiuri Dacia.  Conform oficialilor companiei, în acest an, capacitatea de productie cutii de viteze TLx (cea care echipează Duster) a crescut  la 12.000 unități /săptămână de la 7.500, câte se fabricau inițial. Până în prezent, uzina a produs nu mai puțin de 12 milioane de cutii de viteze TLx care au fost utilizate de Uzina de Vehicule Dacia sau trimise către alte fabrici ale grupului. În plus, 50% din totalul pieselor din aluminiu produse la nivelul întregului grup francez sunt realizate la turnătoria de la Uzina Mecanică și de Șasiuri Dacia, cea mai mare din România și din grupul Renault.

Va crește automatizarea

„În România presăm puternic pentru simplificarea și digitalizarea proceselor de producție. Acestea sunt elemente-cheie pentru creșterea eficienței. Știm că aici există reale competențe în acest domeniu, dar nu avem un parteneriat global al grupului Renault cu vreo companie IT din România. În privința automatizării suntem o uzină cu un nivel redus. Este o mare diferență între noi și alte fabrici de automobile. Pentru a crește calitatea și a îmbunătăți condițiile de muncă trebie să automatizăm anumite procese. Pentru unele operațiuni vom amplasa câțiva roboți, dar asta nu va avea un impact direct asupra producției. Odată cu acești roboți vin și noi locuri de muncă. Pentru că roboții nu lucrează singuri și nici nu se programează sau repară fără ajutorul oamenilor. Prin urmare vom avea nevoie de specialiști în automatică și robotică. În acest an vom angaja la nivelul întregului grup Renault România circa 500 de persoane”, a declarat Yves Caracatzanis, CEO al companiei.

De asemenea, oficialul a adăugat că „automatizarea va evolua pentru a atinge calitatea dorită de clienți, dar și pentru a îmbunătăți condițiile de muncă și eficiența. Astfel ne vom menține în competiție cu alte uzine din grup sau din afara lui. Noii angajați vor proveni atât din uzină, prin specializare, cât și din afara ei. Tocmai de aceea lucrăm cu universități ai căror cursanți fac practică la noi”.

 

„Numărul de angajați depinde de nivelul activității”

Întrebat dacă, în viitor, uzina din Mioveni va mai avea nevoie de toți cei 14.000 de angajați din prezent, Yves Caracatzanis a menționat că „pe termen lung, numărul de angajați din uzină va depinde de nivelul activității.  Nu este decizia mea aici. Depinde câte proiecte vom avea și ce vor decide șefii mei de la Paris în privința investițiilor. Dar nu s-a discutat nimic pe tema asta. Știm doar că vom produce noul Duster la Mioveni și că, apoi, va trebui să rămânem competitivi pentru ni se oferi spre fabricație noi produse”.

La finalul lui 2016, Grup Renault România – care include uzina Automobile Dacia din Mioveni, dar și Renault Technologie Roumanie (RTR), Renault Design Central Europe (RDCE), Centrul de Piese de Schimb Oarja (CPS), Renault Services Roumanie (RSR), Renault Commercial Roumanie (RCR) şi Renault Credit International (RCI) – avea 16.000 de angajați.