Sun Plaza, mall-ul din Piaţa Sudului care a surclasat ca mărime AFI Palace Cotroceni, cu circa 4.000 mp închiriabili, se va deschide mâine publicului cu doar 95 de magazine din totalul de 130 de câte dispune centrul comercial, deoarece retailerii nu şi-au amenajat încă spaţiile închiriate.

La fel ca la deschiderea fiecărui mall din România, în ziua dinaintea deschiderii, muncitorii încă mai mişună pe culoare pentru a realiza ultimele finisaje. Dezvoltatorul proiectului, compania cu capital francez Euro Mediterranee Consulting (EMCT) România, a reuşit să închirieze 97% din suprafaţa de 80.000 de mp disponibilă şi se aşteaptă la 50.000 de vizitatori în primele zile de la deschidere.

„Până de Paşte, totul va fi la locul lui”

„Am rămas doar cu 14 spaţii neînchiriate şi sperăm ca mâine 80% din spaţiile închiriate să fie deschise publicului. Sunt unii retaileri cu care am semnat contracte mai târziu, precum McDonald`s sau Starbucks, şi ei vor deschide mai târziu, dar până de Paşte totul va fi la locul lui“, a declarat Michael Richard, directorul general al EMCT.

Sun Plaza are o suprafaţă totală de 210.000 de mp, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal, şi la construcţia sa au lucrat circa 4.000 de muncitori. Investiţia de 200 mil. euro, suportată de Sparkassen Immobilien, divizia de investiţii imobiliare a grupului austriac Erste Bank, a fost suplimentată cu 80 mil. euro din partea retailerilor în amenajarea spaţiilor şi în realizarea stocurilor.

Deocamdată nu e de vânzare

0-48195-sunplaza5.jpgPentru primul an de funcţionare, EMCT, care se ocupă şi de partea de administrare a mall-ului, estimează un trafic de circa 20 milioane de vizitatori. Numai Cora, hypermarketul-ancoră al centrului comercial, se aşteaptă la 18.000 de cumpărători zilnic.

Austriecii de la Sparkassen Immobilien, proprietarii Sun Plaza, se aşteaptă la un randament investiţional de 9%.

„Nu ne-am gândit să vindem proiectul, pentru că vrem să îl păstrăm ca o perlă a portofoliului din România, dar dacă o să avem oferte bune nu le putem refuza. Politica firmei prevede păstrarea produselor dezvoltate în propriul portofoliu pentru o anumită perioadă de timp. Am avut, însă, un caz în Praga unde am vândut o clădire de birouri construită cu 70 mil. euro, pentru suma de 110 mil. euro. Avem şi noi nevoie de lichidităţi pentru continuarea altor proiecte“, a declarat pentru capital.ro Friedrich Wachernig, membru în consiliul de adminitraţie al Sparkassen.

Intrarea de la metrou, la sfârşitul lui martie

Centrul comercial va benefica de o intrare directă de la staţia de metrou Piaţa Sudului, pasaj ce va  fi finalizat până la sfârşitul lunii martie. Complexul beneficiază de o parcare subterană de 2.000 de locuri, unde staţionarea va fi gratuită timp de patru ore.

Zona de divertisment a centrului comercial dispune de 15 săli de cinema cu o capacitate de 3.000 de locuri în multiplexul Cinema City ce se va deschide în data de 28 aparilie, club de bowling şi billiard Oxygen care se întinde pe 2.000 mp, cazinoul Game World, un pub şi cafenele, printre care se numără Starbucks şi o nouă prezenţă pe piaţa românească, marca franceză Brioche Dorée.

Mixul de retail din Sun Plaza include un hypermarket Cora, Baumax, Mobexpert, Flanco, zone de lifestyle şi fashion ocupate de Zara, C&A, Marks and Spencer, Debenhams, New Yorker, Hervis, Sprider, Koton, Diverta, Humanic şi Deichmann. Alţi retaileri care completează peisajul de shopping sunt Bershka, Pull&Bear, Douglas, Sephora, Nine West, Pimkie, Orsay, Promod, Motivi şi Levi’s.

În zonă de food-court sunt prezenţi McDonald’s, care va deschide la sfârşitul lunii martie, KFC, Pizza Hut, Cinnabon, Mezzo di Pasta şi Dristor Kebab.

0-48190-sunplaza2.jpg0-48192-sunplaza3.jpg
0-48193-sunplaza4.jpg0-48194-sunplaza.jpg