Retailerul de mobilier Ikea a inregistrat in anul fiscal incheiat la 31 august 2008 vanzari totale de 99,4 milioane de euro, timp in care aproximativ 3 milioane de vizitatori au trecut pragul magazinului situat in zona comerciala Baneasa.

„Volumul mare al vanzarilor inregistrate in acest an este rezultatul eforturilor echipei Ikea de eficientizare a activitatii”, a declarat Cornel Oprisan, Retail Manager Ikea Romania.

In aceasta perioada compania a comercializat peste 12 milioane de produse. Dintre acestea, ponderea produselor de mobilier a fost de aproximativ 60% din vanzari, restul de 40% reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.

Din categoria mobilier, cele mai bine vandute produse au fost dulapurile Pax, cu 19.700 de unitati, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu 15.600 de bucati si corpurile de bucatarie Faktum, care au inregistrat vanzari de 13.600 de unitati.

Din categoria accesorii, cele mai mari vanzari le-au inregistrat becurile economice Sparsam, cu peste 230.000 de bucati, urmate de pernele si pilotele Mysa si Gosa cu peste 180.000 de bucati.

„Obiectivul nostru pentru anul urmator: sa existe cel putin cate un produs Ikea in fiecare casa din Bucuresti si imprejurimi. La finalul anului fiscal viitor, speram sa depasim 110 milioane de euro in vanzari”, a adaugat Cornel Oprisan, Retail Manager Ikea Romania.

In anul fiscal trecut Ikea Romania a inregistrat vanzari totale de 70 milioane de euro.

La inceputul lunii in curs compania a anuntat inchiderea fabricii Swedwood Siret din judetul Suceav si concedierea a 500 de angajati. Principalul motiv al sistarii productiei a fost majorarea pretului la materiile prime cu aproape 50%. Fabrica Swedwood Siret a fost deschisa in anul 1999, concernul Ikea investind 10 milioane de dolari in această unitate.

La nivel international retailerul Ikea a raportat in anul fiscal 1 septembrie 2007 – 31 august 2008 vanzari de 21,2 mld. euro, in crestere cu sapte procente fata de anul fiscal anterior. Astfel, scaderea sau incetinirea ritmului cresterii economice din Statele Unite, Marea Britanie si Germania, trei dintre pietele “de baza” ale IKEA au avut o influenta importanta asupra cifrei de afaceri a grupului suedez.

Conform oficialilor companiei, IKEA isi va tempera ritmul de deschidere a noi unitati de vanzari, de la aproximativ 25 pe an, in momentul de fata, la maximum 15 incepand cu 2010.

Sursa: IKEA