”Anul trecut nu am reuşit să ieşim în afară cu produse avicole decât cu cantităţi foarte mici, sub potenţialul sectorului avicol din România. Am exportat 58.000 de tone de produse procesate, dar am importat 93.000 de tone de produse ieftine cerute pe piaţa internă din cauza puterii scăzute de cumpărare din România, mult diferită de cea din vestul Europei. Dacă din punct de vedere valoric balanţa este oarecum echilibrată, din cel al cantităţii, balanţa înclină în favoarea importurilor”, a spus preşedintele Uniunii Naţionale a Crescătorilor de Păsări din România, Ilie Van.
El a arătat că soluția pentru ca producătorii români să poată avea acces la piețele externe este de a își dezvolta brandurile proprii și în a vinde produse de calitate superioară la prețuri mici.
”Trebuie să începem să ne concentrăm pe branduri puternice, de calitate şi pe produse cu preţuri competitive. La ora actuală, însă, carnea de pasăre nu poate intra direct în marile lanţuri de magazine decât pe o reţea de distribuţie care îţi ia în jur de 30% din preţ. De asemenea, un lucru important îl reprezintă şi costurile de promovare care de multe ori ajung la 3% din cifra de afaceri. Nu ştiu câţi producători români îşi permit acest lucru”, a arătat Van.
UCPR are 100 de membri, societăţi avicole mari care realizează 75% din carnea de pasăre.