Într-o postare pe pagina personală de Facebook, fostul ministru USR al Transporturilor Cătălin Drulă lansează acuzații dure la adresa Guvernului. Acesta susține că pentru România, PNRR-ul era o șansă istorică care a ajuns să fie ”făcută praf” de PSD și PNL.

“O şansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL”

El a amintit de proiectul de infrastructură rutieră, autostrada A7, care stă pe loc, deși este unul dintre cele mai importante pentru România. Fostul ministru susține că nu înțelege cum din luna septembrie și până în prezent nu a fost ales niciun câștigător la licitaţiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploieşti – Buzău

”O şansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc şi deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km şi 3 mld €! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la aceşti bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generaţie.

Şi ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obţinem. DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că îşi bate joc Grindeanu de această şansă. CUM să nu fii în stare din septembrie până acum nici să dai un câştigător la licitaţiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploieşti – Buzău?”, scrie fostul ministru pe Facebook.

Totodată, Drulă precizează că ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor, lansând și o întrebare pentru actualul ministru al Transporturilor.

”Sorine, o ratezi şi pe asta?”, îl întrebă el pe actualul deţinător al portofoliului Transporturilor, adăugând că ”jumătate din autostradă, adică de la Focşani la Bacău şi apoi până la Paşcani, nu e nici azi licitată şi o promit abia la jumătatea anului”.

Cătălin Drulă susține că nu doar autostrada A7 nu este singura problemă. El a adăugat că sunt nenumărate proiecte în PNRR din domeniul Transportului în care lucrurile merg foarte prost.

Proiectele care au fost blocate

În acest sens, fostul ministru a dat exemplu calea ferată, autostrada A8, dar și metroul promis.

„- autostrada A8 unde afirmă că nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu există acord de mediu obţinut şi suntem departe de momentul lansării licitaţiei de lucrări;

– calea ferată: ”miliardul de euro pentru reînnoirile, ridicările de restricţii şi electrificările pe magistralele Bucureşti – Piteşti, Constanţa – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reşiţa – Voiteni. Nicio licitaţie nu a fost lansată pentru aceste proiecte”;

– metrou: pentru magistrala bucureşteană M4 Gara de Nord – Filaret nu există avize obţinute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu. Dar până la final de an trebuie contractată jumătate din acest proiect”, mai scrie el.

Cătălin Drulă adaugă că un ministru adevărat ar trebui să viseze termenele și proiectele din PNRR și să se implice în acest sens, având în vedere șansa pe care România o are.

”Oricine ar fi ministru ar trebui să nu doarmă noaptea de grija PNRR şi să viseze proiectele şi termenele. PSD la Transporturi, în schimb: angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nu scapă nimic de băieţii şi fetele mufaţi la banul public. Cum să facem noi PNRR cu căpuşele înfipte în vena statului?”, conchide fostul ministru al Transporturilor.