Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piaţa de capital

Unde au găsit sprijin românii care au probleme cu băncile. Sute de dosare au fost soluționate

Autor: | | 1 Comentarii | 25092 Vizualizari

Peste 1000 de români au depus o cerere de reconciliere cu banca sau IFN-ul cu care aveau litigii. În urma negocierilor purtate mulți au găsit o soluție la problemele lor.

Peste 1.000 de români au depus anul acesta, la CSALB, o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul. Acest prag a fost depăşit pe 30 octombrie 2018. Cel mai probabil, numărul cererilor până la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decât dublul celor înregistrate în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicaţia online a instituţiei care a devenit operaţională în urmă cu doar trei luni. Prima cerere înregistrată la Centru a fost în martie 2016.

În urma negocierilor purtate cu băncile, 280 de români au găsit o soluţie la problemele lor, în primele zece luni ale anului, faţă de doar 40 în aceeaşi perioadă din 2017.

 „De la începutul anului am trecut de 430 de dosare constituite şi am ajuns la 280 de dosare în care consumatorii şi băncile au ajuns la o soluţie comună, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a nemulţumirilor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

CSALB este o entitate europeană, înfiinţată după transpunerea în legislaţia românească a Directivei 11/2013 a Comisiei Europene. CSALB funcţionează în sprijinul consumatorilor, iar românii care întâmpină probleme cu băncile pot apela gratuit la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, termenul de soluţionare fiind de 90 de zile.

Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: dacă au popriri asupra sumelor exceptate de la executare; situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene; plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare; desfiinţări de depozite înainte de scadenţă sau alte probleme legate de depozitele bancare; situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.

Centrul pune la dispoziţie două tipuri de proceduri pentru soluţionarea litigiilor. Prima este propunerea unei soluţii (conciliere) - procedura se finalizează după ce părţile au acceptat soluţia propusă de conciliator. Cea de-a doua procedură este impunerea unei soluţii (arbitrajul): procedura se finalizează prin pronunţarea unei soluţii care este obligatorie pentru ambele părţi. Procedura este similară celei prevăzute de Codul de procedură civilă, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile şi se pot fixa de comun acord. Părţile nu se pot retrage din procedură.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.